Wednesday, October 14, 2009

နာမည္သည္ ေနာက္ဆံုးအေျဖေလာ ?

twins16
.
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ကို ၀င္ေရာက္ဖတ္ရႈ ေနသူေတြ အတြက္ ယေန႕မွာေတာ့ အလြန္စဥ္းစားဖို႕ေကာင္းတဲ့ ေဆာင္းပါးေလး တစ္ခုကို တင္ျပ ေဆြးေႏြး ခ်င္ပါတယ္။
ေဗဒင္ပညာဆိုရာ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာ အတတ္ပညာတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ကမၻာေပၚမွာ လူမ်ဳိးအလိုက္၊ ေဒသအလိုက္ သူ႕မူနဲ႕သူ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြေတာ့ ရွိေနၾက တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ 

သူႏိုင္ငံ သူလူမ်ဳိးနဲ႕ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေဗဒင္ပညာမ်ဳိးစံု ရွိၾကတာ ခ်ည္းပါဘဲ။ ေဗဒင္ပညာမရွိတဲ့ လူမ်ဳိးရယ္လို႕ မရွိေလာက္ပါဘူး။ ေတာင္အေမရိက၊ အာဖရိက တိုက္ေတြက ေတာနက္ေတြထဲမွာ  ေနထိုင္ၾကတဲ့ လူရိုင္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြေတာင္မွ သူတို႕ ရိုးရာ ေဗဒင္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။

ကမၻာမွာ လူဦးေရ အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ “တရုတ္” လူမ်ဳိးေတြမွာ “သတၱ၀ါ(၁၂)ေကာင္” ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ (၁၂)ရာသီခြင္ ေဗဒင္ပညာနဲ႕  “ယိခ်င္း” ေဗဒင္ပညာတို႕ဟာ ထင္ရွားပါတယ္။ အိႏၵိယကေတာ့ “အေရွ႕တိုင္း နကၡတ္ေဗဒင္” ပညာေပါ႕။ 


အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ မိႆ၊ ျပိႆ , အစရွိတဲ့ (၁၂)ရာသီခြင္ ေဗဒင္ ဟာ လူသိမ်ားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ “ဆရာစံဇာဏီဘို” က စ, လိုက္တာ (၁၂)ရာသီခြင္ေဟာကိန္းေတြ “ေဟာတစ္ခု၊ ေဟာတစ္ခု” ဆိုတာလို မိႈလိုေပါက္ လာၾကတာ အမ်ားအသိပါဘဲ။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အသစ္တီထြင္တဲ့ ေနရာမွာ အျဖစ္သိပ္ မရွိၾကေပမယ့္ သူမ်ား ေအာင္ျမင္လာရင္ လိုက္တုတဲ့ေနရာ မွာေတာ့ တစ္ကယ့္ စံျပဆိုေလာက္တဲ့ လူမ်ဳိးပါ)။

.
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ရိုးရာမူ အစစ္ျဖစ္တဲ့ “မဟာဘုတ္ နဲ႕ သံုးတန္ေပၚနိစ္” ပညာေတြက ေတာ့ လူၾကားသူၾကားထဲ သိပ္မ၀င္ ႏိုင္ေသးဘဲ အခုအခ်ိန္ ထိေအာင္ ခပ္လွ်ိဳလွ်ိဳဘဲ ေန, ေနၾကရတုန္းပါဘဲ။ ပညာက မေကာင္းလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပႏိုင္တဲ့သူ မရွိေသးလို႕ပါ။
သူ႕ႏိုင္ငံ၊ သူ႕လူမ်ဳိးအလိုက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မသိေသးတဲ့ ေဗဒင္ပညာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိၾကဦးမွာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့ ဘယ္ေဗဒင္ပညာ မဆို ေဗဒင္ပညာကို မယံုၾကည္တဲ့ လူေတြက ေထာက္ျပစရာ အားနည္းခ်က္ႀကီးတစ္ခု ကေတာ့ အၿမဲရွိ ေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေယဘူယ် ဆန္လြန္းျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တရုပ္ေတြရဲ႕ အေကာင္ (၁၂)ေကာင္ ေဗဒင္ကို ၾကည့္မလား။ လူတစ္ေယာက္ကို သူကေတာ့ ေခြးႏွစ္ဖြား၊ ေမ်ာက္ႏွစ္ဖြား၊ က်ားႏွစ္ဖြား၊  နဂါးႏွစ္ ဖြား … စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကၿပီး သူရဲ႕ စရိုက္သဘာ၀ ကံၾကမၼာေတြကို တစ္လ စာ၊ တစ္ႏွစ္ စာ၊ တစ္သက္ စာ ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္ေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ စဥ္းစားဖို႕ေကာင္းတာက “က်ားႏွစ္” ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ “နဂါး”ႏွစ္ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ (365)ရက္ဆိုတဲ့ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ ေမြးဖြားလာသူ ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ ရွိမယ္လို႕ ခင္ဗ်ား ထင္ပါသလဲ။ သန္းေပါင္းရာနဲ႕ခ်ီၿပီး ရွိမွာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဒီ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ “သန္းရာနဲ႕ခ်ီ” ေမြးဖြားလာၾက သူေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာေတြက သြားတူႏိုင္ပါ႕မလား။ စဥ္းစားစရာဘဲေနာ္။

ျမန္မာေဗဒင္ပညာမွာ ေဟာၾကတဲ့ “မဟာဘုတ္ နဲ႕ သံုးတန္ေပၚနိစ္” အေဟာေတြကို ၾကည့္ရင္လည္း ဒီေန႕သားတစ္ေယာက္ဟာ ဒီသက္ေရာက္ ထဲေရာက္ လာရင္ ဒီလိုျဖစ္ရမယ္လို႕ အေဟာရွိၾကေတာ့ သူလည္း တရုတ္ေတြရဲ႕ (၁၂)ေကာင္ေဗဒင္ ေဟာကိန္းေတြနဲ သိပ္မထူးလွပါဘူး။ ေယဘူယ် ဆန္တာပါဘဲ။

အေနာက္တိုင္းမွာ အလြန္အသံုးမ်ားတဲ့ “မိႆ၊ ၿပိႆ… စတဲ့ (၁၂)ရာသီခြင္ ေဟာကိန္းေတြက်ျပန္ေတာ့ တစ္ရာသီျခင္း ေမြးဖြားသူ ေတြအတြက္ ေဟာကိန္းေတြ ျဖစ္လို႕ – တရုတ္(၁၂)ေကာင္ေဟာကိန္း၊ ျမန္မာ မဟာဘုတ္၊ သံုးတန္ေပၚနိစ္ ေတြထက္ နဲနဲ ပိုသာတယ္ ဆိုေကာင္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ကမၻာ႕လူဦးေရနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္ရင္ လ, တစ္လ (ရာသီခြင္တစ္ခု) ထဲမွာ ေမြးဖြားသူ ေပါင္းကလည္း “သန္း” ဂဏန္းပါဘဲ။ သူတို႕ရဲ႕ ဘ၀ကံေတြက တူႏိုင္ပါ႕မလား။

ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စစ္ၾကည့္ရင္ (၁၂)ရာသီခြင္ ေဟာကိန္းက လူတစ္ေယာက္ ဘယ္အသက္အပိုင္းအျခား ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ လံုး၀မၾကည့္ဘဲ အခုေရာက္ေနတဲ့ ခရစ္သကၠရာဇ္အေပၚမွာ ၾကည့္ၿပီး ေဟာတာျဖစ္လို႕ အသက္ (၁)ႏွစ္ ရွိတဲ့ ကေလးေလး နဲ႕ အသက္(၈၀)ထဲေရာက္ေနတဲ့ အဖိုးႀကီးတို႕ဟာ ရာသီဖြားျခင္းတူရင္ အေဟာတူေနမွာမို႕ မဟာဘုတ္၊ သံုးတန္ေပၚနိစ္ တို႕ထက္ေတာင္ အေဟာၾကမ္းေသး တယ္လို႕ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ မဟာဘုတ္ သံုးတန္ေပၚနိစ္ေတြက ေန႕သားသမီးတူေပမယ့္ အသက္ျခင္း မတူရင္ ေဟာကိန္းေျပာင္းႏိုင္ေသးတယ္။

အဲဒီလို ေဗဒင္ပညာကို ယံုၾကည္သူေတြ နဲ႕ မယံုၾကည္သူေတြၾကားမွာ ပဋိပကၡျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ “ေဗဒင္ပညာ မဟာအင္အားႀကီး ႏိုင္ငံ” တစ္ခုျဖစ္တဲ့ “အိႏၵိယ” ႏိုင္ငံက ဆရာႀကီးျဖစ္လာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္း ဆိုေတာ့ သူတို႕က လူတစ္ေယာက္ကို ေမြးတဲ့ႏွစ္၊ ေမြးတဲ့လ၊ ေမြးတဲ့ရက္ သာမက အခ်ိန္နာရီကိုပါ အတိအက်တြက္ခ်က္ၿပီး ဇာတာထုတ္ၾကတဲ့အတြက္ ေယဘူယ်ဆိုတဲ့ သေဘာ နည္းသြားတာမို႔ သူ႕ပညာက ဆရာႀကီးျဖစ္လာေတာ့ တာေပါ႕။ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ေမြးခ်ိန္ျခင္း တူရင္ေတာင္ “လတၱီတြဒ္၊ ေလာင္ဂ်ီတြဒ္” မတူရင္ ဇာတာျခင္း မတူႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီး လက္မ ေထာင္ၾက ျပန္ပါေလေရာ။ 

သိပ္ၾကာၾကာ လက္မ မေထာင္လိုက္ရပါဘူး။ ေဗဒင္ပညာ မယံုသူအတိုက္အခံသမားေတြက စစ္ဗ်ဴဟာတစ္ခုနဲ႕ ထိုးစစ္ဆင္လာၾက ျပန္ပါတယ္။ သူတို႕ထိုးစစ္ကေတာ့ “အမႊာ” ဇာတာေတြပါဘဲ။ “အမႊာေမြး” ေတြဟာ “လတၱီတြဒ္၊ ေလာင္ဂ်ီတြဒ္” လည္း တူၾကတယ္။ ေမြးတဲ့ မိနစ္ျခင္းက လည္း သိပ္မကြာေတာ့ ဇာတာမွာ “ရာသီစက္ေရာ၊ ဘာ၀စက္ေရာ၊ န၀င္းစက္ေရာ” သြားတူေနၾကတဲ့အတြက္ ဇာတာျခင္း အတူတူပါဘဲ။ ဇာတာျခင္း တူေတာ့ ေဟာကိန္းျခင္းလည္း တူၿပီေပါ႕။

ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ့္ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ အမႊာတစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ကံၾကမၼာျခင္း လံုး၀ထပ္တူ မတူၾကပါဘူး။ တစ္ေယာက္က ခ်မ္းသာတယ္၊ တစ္ေယာက္ ဆင္းရဲတယ္။ တစ္ေယာက္က ပညာတတ္တယ္၊ တစ္ေယာက္က ပညာမတတ္ဘူး။ တစ္ေယာက္က အိမ္ေထာင္က်တယ္။ တစ္ေယာက္က လူပ်ဳိႀကီး အပ်ဳိႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါမ်ဳိး အမႊာေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ၿမိဳ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ထက္ (၁၅)ႏွစ္ေလာက္ငယ္တဲ့ အမႊာညီအစ္ကို (၂)ေယာက္ဆိုရင္ တစ္ေယာက္က လူသတ္ခံလိုက္ရၿပီး တစ္ေယာက္က ယခုအခ်ိန္ထိ အသက္ရွင္ ေနဆဲပါ။ ဒါကို ဘယ္လို ေျဖရွင္း ၾကမလဲ။ 

အမႊာေတြရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္ရပ္ျခင္း မတူညီမႈဟာ ေမြးခ်ိန္ကို အဓိကထားၿပီး တြက္ခ်က္ေဟာေျပာၾကတဲ့ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြအတြက္ အလြန္ေထာက္ျပခ်င္စရာ ေကာင္းလွတဲ့ အားနည္းခ်က္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနပါ ေတာ့တယ္။
ဒီလို လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ေတြကို ကိုင္စြဲၿပီး “ေဗဒင္ပညာ မယံုၾကည္သူမ်ား” ဘက္က တိုက္စစ္ဆင္လာေတာ့ “အိႏၵိယ ေဗဒင္ ဂုရုႀကီး” ေတြလည္း ေျဖရွင္းခ်က္ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘဲ ခပ္ကုပ္ကုပ္နဲ႕ အသာေနာက္ဆုတ္သြားရပါေတာ့တယ္။ 

အဲဒီအခ်ိန္မွာ “အိႏၵိယ ဂုရုႀကီး” ေတြကို စစ္ကူေပးမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦး ေပၚလာပါတယ္။ သူကေတာ့ ကမၻာသိ၊ ျမန္မာသိ ေကပီပညာရွင္ “ဆရာႀကီး ခရစၥနား မူးရ္တီး ပဒၶတိ” ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ၿဂိဳဟ္ေတြကို နကၡတ္အဆင့္ သာမက နကၡတ္ကို “ဘုတၱိနကၡတ္” အထိ ထပ္, ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ လိုက္ပါတယ္။  “အမႊာတစ္ေယာက္ နဲ႕ တစ္ေယာက္ ဟာ အနည္းဆံုး (၅)မိနစ္ေလာက္ ကြာျခားၾကေလ့ရွိေတာ့ ဘုတိၱျခင္း မတူတဲ့အတြက္ ဇာတာျခင္း မတူေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အေဟာျခင္းလည္း မတူေတာ့ဘူး ေပါ႕။  အဲဒီမွာ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာဟာ “စင္ေပၚ” ကို ျပန္ေရာက္ လာပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ သိပ္ၾကာၾကာ မခံလိုက္ဘူးခင္ဗ်။ “ရင္ျခင္းဆက္၊ ဖင္ျခင္းဆက္၊ ေခါင္းျခင္းဆက္”  အမႊာေတြ ေပၚလာခ်ိန္မွာ အေနာက္တိုင္း ေဆးပညာနဲ႕ ခြဲစိတ္ၿပီး အမႊာေတြကို တၿပိဳင္တည္း ထုတ္ယူရတာမို႕လို႕ “ေမြးခ်ိန္ေရာ၊ နကၡတ္ေရာ၊ ဘုတၱိပါ” သြားတူေနၾကျပန္ေရာ။ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထင္ရွားတဲ့ ရင္ျခင္းဆက္ အမႊာညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ ေပၚဘူးပါတယ္။ “ေအးေအးၿငိမ္း၊ အိအိၿငိမ္း” မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႕ထက္ေစာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အသက္ပိုင္းက လူေတြ သိမွီၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါကေတာ “မနန္းစိုး၊ မနန္းစံ” ပါတဲ့။

အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုးလို႕ ဆိုႏိုင္တဲ့ “မနန္းစိုး၊ မနန္းစံ” ရင္ျခင္းဆက္အမႊာကို ခြဲထုတ္ယူၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ  နည္းပညာ မကၽြမ္းက်င္ ေသးတာေၾကာင့္လားေတာ့ မသိပါဘူး။ ကံဆိုးရွာတဲ့ “မနန္းစံ” ေလးဟာ ကြယ္လြန္သြားရွာပါတယ္။ “မနန္းစိုး” ကေလးကေတာ့ ယေန႕တိုင္ အသက္ရွင္ ေနဆဲပါ။ အဲဒီမွာ ေမြးခ်ိန္တူ၊ ဘုတိၱတူေနရက္နဲ႕ တစ္ေယာက္က ကြယ္လြန္သြားၿပီး တစ္ေယာက္က ရွင္သန္ လာတဲ့အခါ “ဘုတၱိ” ဆရာေတြလည္း ေနာက္ဆုတ္ သြားရျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဘယ္လို ဆက္လုပ္ၾကေတာ့မလဲ။ ေဗဒင္ပညာရွင္ေတြအတြက္ ဒီလိုဘဲ “ေယဘူယ် ေဟာကိန္းေတြနဲ႕” စခန္းသြားေနၾကၿပီး ေဗဒင္ပညာကို မယံုၾကည္သူေတြရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္မႈကို ဒီအတိုင္း ေခါင္းငံု႕ခံေနၾကေတာ့မလား။ လူတစ္ဦး နဲ႕ တစ္ဦး ဘ၀ျခင္း ကြာျခားသြား ေစတဲ့ အရာက ေမြးခုႏွစ္၊ ေမြးရက္ ၊ ေမြးနာရီ ၊ ေမြးစကၠန္႕ မဟုတ္ရင္ ဘာျဖစ္ႏိုင္ေသးလဲ။

အဲဒီလို အေျဖရွာၾကည့္ရင္းနဲ႕ နာမည္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သြား, သတိျပဳမိပါတယ္။ အမႊာေတြကို နာမည္ေပးတဲ့ ေနရာမွာ  နာမည္ျခင္း ခပ္ဆင္ဆင္တူ ေအာင္ မွည့္ၾကတာေတာ့ ထံုးစံပါ။ ဒါေပမယ့္ နာမည္ျခင္း လံုး၀ထပ္တူ တူေအာင္ မွည့္ထားတဲ့ အမႊာရယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ယခုအခ်ိန္ထိေအာင္ မၾကားဘူးေသးပါဘူး။ (ၾကားဘူးသူမ်ား ရွိၾကရင္ ကၽြန္ေတာ့ကို သတင္းေပးၾကပါဦး)။ 

ရိုးရိုး အမႊာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ရင္ျခင္းဖင္ျခင္းဆက္ အမႊာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ နာမည္ျခင္းက ဆင္တူရင္သာဆင္တူမယ္။ လံုး၀ ထပ္တူ မမွည့္ၾကပါဘူး။ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ “မနန္းစိုး၊ မနန္းစံ” တို႕ “ေအးေအးၿငိမ္း၊ အိအိၿငိမ္း” တို႕ လိုေပါ႕။ အေနာက္ ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း တစ္ေယာက္က “ေမာ္လီ” တစ္ေယာက္က “ေပၚလီ” လိုမ်ဳိးေပါ႕။ ဒီလိုဘဲ မွည့္ေလ႕ရွိပါတယ္။

နာမည္တူမရွား၊ လူတူမရွား” ဆိုတဲ့ စကားပံုအရ လူတစ္ေယာက္ နဲ႕ တစ္ေယာက္ နာမည္ျခင္း တူေနတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာမည္တူေပမယ့္ ေမြးရက္/လ/ႏွစ္ မတူျပန္ဘူး။ နာမည္ေရာ၊ ေမြးခ်ိန္ေရာ၊  ေမြးတဲ့ လတၱီတြဒ္ ေလာင္ဂ်ီတြဒ္ေရာ တူတာကေတာ့ လူတစ္သန္းမေျပာနဲ႕ သန္းတစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္ တူဖို႕ေတာင္ မလြယ္ဘူးထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီနာမည္ေလး သံတူေၾကာင္းကြဲ႐ံုနဲ႕ ဘ၀ျခင္း ဒီေလာက္ေတာင္ ကြာျခား ႏိုင္သလားလို႕ ေမးစရာရွိလာပါတယ္။
 
အဲဒီေနရာမွာေတာ့ နာမည္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၂၀)ေလာက္ သုေတသနျပဳခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကဘဲ ရဲရဲႀကီး ေျပာခ်လိုက္ပါမယ္။ ကြာျခား ႏိုင္ပါတယ္။ နာမည္တစ္ခုမွာ ရွိတဲ့ ဗ်ဥ္းေသာ္၎၊ သရေသာ္၎ ကြာျခားမႈဟာ ဘ၀မွာ ႀကီးမားတဲ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြကို ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

လက္ေတြ႕ တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပပါမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႕ ပတ္၀န္းက်င္မွာ “ညြန္႕၊ လဲ႕၊ ႏြဲ႕၊ သြဲ႕” ဆိုတဲ့ နာမည္ေတြပါတဲ့လူေတြကို နဲနဲေလာက္ ေလ့လာၾကည့္စမ္းပါ။ ဒီနာမည္ ပိုင္ရွင္ေတြဟာ သူတို႕ဘ၀ရဲ႕ ဒုတိယအရြယ္(သို႔) တတိယအရြယ္မွာ  အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ေလာကဓံႀကီးတစ္ခုခုကို ႀကံဳခဲ့ ရလိမ့္မယ္။ နာမည္ေနာက္ဆံုးမွာပါရင္ ပိုဆိုးတယ္။

နာမည္မွာ ဒီစာလံုးေတြ ပါတဲ့သူေတြဟာ အိမ္ေထာင္ပ်က္ျခင္း၊ စီးပြားပ်က္ျခင္း၊ က်န္းမာေရးပ်က္စီးျခင္း၊ အျမင့္ဆံုးကိုေရာက္ၿပီးမွ ျပန္ျပဳတ္က်ျခင္း ဆိုတဲ့ ဘ၀ေလာကဓံႀကီး တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုကို မခံရသူ မရွိ သေလာက္ ပါဘဲ။ ေနာက္ၿပီး နာမည္မွာ “စန္း၊ စမ္း၊ ငယ္၊ ဇင္၊ စိမ့္၊ ညိဳ၊ မူ၊ မီး၊  နီ၊ ေန၊ ေရႊ၊သင္း၊ သန္း၊  ေအး” စာလံုးေတြပါတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ (အမ်ဳိးသားမဟုတ္ဘူးေနာ္)။ သူတို႕တစ္ေတြရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးကံဟာ အလြန္ညံ့ၾကတာကို ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အိမ္ေထာင္ဘက္ကို ရျခင္း၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ တစ္ခုလပ္၊ မုဆိုးမ ျဖစ္ျခင္း ၊ အိမ္ေထာင္ႏွစ္ဆက္ ၊ (၃)ဆက္ျဖစ္ျခင္းမ်ား ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

မနန္းစိုး၊မနန္းစံ ကိစၥမွာလည္း နာမကၡရနဲ႕ ေလ့လာၾကည့္ရင္ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ဟာ (ကံတရားအရ) တစ္ေယာက္ဘဲ အသက္ရွင္ခြင့္ ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ အသက္ရွင္ႏိုင္မလဲ။ စီနီယာ ခ်ၾကည့္ရင္ ဘယ္သူက ေရွ႕က်မလဲ။ ရိုးရိုးေလး စဥ္းစားၾကည့္တာေနာ္။ ေလာကမွာ “စိုးစံ” သည္လို႕သာ သံုးႏံႈး ပါတယ္။ “စံစိုး” သည္လို႕ မသံုးႏံႈးပါဘူး။ ဒီေတာ့“ စိုး” က စီနီယာ၊ “ စံ” က ဂ်ဴနီယာက်ပါတယ္။ “စိုး” ၿပီးမွ “စံ” က ေနာက္ကလိုက္ရပါမယ္။ အသက္ရွင္ခြင့္ကို “စိုး” ကို အရင္ ရဖို႕ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး “စိုး” နဲ႕ “စံ” ဟာ “ဗ်ဥ္း” ျခင္း တူေပမယ့္ “သရ” ျခင္း မတူပါဘူး။ “ဗ်ဥ္း” ဆိုတဲ့ အကၡရာေတြကို ႀကိဳးကိုင္ ခ်ယ္လွယ္ေနတာ “သရ” ေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ “နာမည္တို႕၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား” စာအုပ္မွာ “၀စၥေပါက္” ကို အားေကာင္းေသာသရ၊ တစ္ေခ်ာင္းငင္ နဲ႕ လံုးႀကီးတင္ကို အလယ္အလတ္အားေကာင္းေသာ သရ၊ “ေသးေသးတင္” ကို ညံ့ေသာ အားနည္းေသာသရ လို႕ ေရးထားတာေတြကို ဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။ (အေပၚထိပ္က နာမကၡရ အခန္းထဲမွာ ရွိပါတယ္) ။ ဒီေနရာကိုႏွိပ္လိုက္ရင္ လည္း ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ “စလံုး(စ)” ျခင္းတူေပမယ့္ “သရ” ပိုင္းမွာ “မနန္းစိုး”က – အားေကာင္းတဲ့ “သရ” ကတစ္ခု+အလယ္အလတ္ အားေကာင္းတဲ့ “သရ”က ႏွစ္ခု= ေပါင္း (၃)ခုကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး “မနန္းစံ” က အားနည္းတဲ့ “သရ” တစ္ခုတည္းမွ်သာ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့အတြက္ အသက္ရွင္ခြင့္ကို ဆံုးရႈံးသြားရတာလို႕ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေကာက္ခ်က္ ခ်မိပါတယ္။

ဒါက ၿပီးၿပီးသား ကိစၥျဖစ္လို႕ “ေပါက္ေဖာ္” လုပ္တယ္ေျပာရင္ ေနာက္ထပ္ ရင္ျခင္းဆက္အမႊာႏွစ္ေယာက္ကုိ ႀကိဳေဟာကိန္းထုတ္ ထားလိုက္ဦးမယ္။ “ေအးေအးၿငိမ္း နဲ႕ အိအိၿငိမ္း” မွာ ဘယ္သူက ပိုကံေကာင္းမလဲ။ သူတို႕ ေမြးဇာတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ ဒါေမပယ္ နာမကၡရ အရ အိအိၿငိမ္း” က ပိုကံေကာင္းလိမ့္မယ္။ အိမ္ေထာင္ေရး စီးပြားေရးေတြမွာ ပိုသာလြန္ လိမ့္မယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သိပ္မကြာျခားေသးဘူးေပါ႕။ အသက္ အရြယ္ရလာတဲ့အခါ သိသာထင္ရွားလာပါလိမ့္မယ္။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕က လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ကံၾကမၼာျခင္း ကြာျခားသြားေစတာဟာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာဆိုတာေတာ့ မျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အတိတ္ကံက ဘယ္လိုဆိုတာ ေဗဒင္ပညာနဲ႕ စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ေမြးခ်ိန္ နာရီ စကၠန္႕ေတြထက္ သူတို႕ရဲ႕ နာမည္ေတြက ပိုမိုအေရးပါၿပီး ဒီအခ်က္ဟာ နကၡတ္ေဗဒင္ပညာအပါအ၀င္၊ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာပညာေတြရဲ႕ ေယဘူယ်ဆန္လြန္းတဲ့ အားနည္းခ်က္ကေန ရုန္းထြက္ႏိုင္မယ္ ့အေျဖတစ္ခုလို႕ ယူဆေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္ခင္ဗ်ား။ မိမိတို႕ရဲ႕ မူလ ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း စြန္႕လႊတ္ရန္ မဟုတ္ဘဲ ထိုပညာရပ္မ်ားအတြင္းမွာ နာမည္ကိုပါ ထည့္ သြင္း ေပါင္းစပ္ၿပီး သုေတသန ျပဳသင့္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

.
ဖတ္ရႈသူအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။
.
ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ- ေဗဒသုခုမ)

No comments:

Post a Comment