Monday, October 12, 2009

ဒီလို မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ေဟာခဲ့ဘူးသည္


ဒီေဆာင္းပါးေလးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း နဲ႕  လူငယ္ဘ၀မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးမႈ၊ မာန္မာနေထာင္လႊားမႈ၊ ယံုၾကည္စိတ္လြန္ကဲမႈေတြ မ်ားျပီး မေျပာသင့္ ၊ မလုပ္သင့္ တာေတြ လုပ္မိခဲ့တာကို ရယ္ခ်င္စိတ္လည္းျဖစ္၊ ေနာင္တလည္း, ရမိလို႕ ေရးလိုက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဘာလို႕ ဒီလို နိဒါန္းခ်ီ ေနရသလဲ ဆိုေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးကို အမွတ္တမဲ့ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ဒီဆရာ ႂကြားလံုးထုတ္ ထားတာလို႕ ထင္မိမွာ စိုးလို႕ပါ။ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ လူငယ္ဘ၀ နဲ႕ လူႀကီးဘ၀ စိတ္ဓာတ္ ခံယူမႈျခင္း၊ အေတြး အေခၚျခင္း ကြာျခားလာတာကို ေဖာ္ျပခ်င္တဲ့ ေဆာင္းပါးေလး တစ္ပုဒ္ပါဗ်ာ။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ 


ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အေၾကာင္း About Me ထဲမွာ ေရးထားသလိုဘဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ (၈)တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀ေလာက္မွာ စာအုပ္ေတြ ေလွ်ာက္ဖတ္ရင္းနဲ႕ “လကၡဏာ” စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္မိလိုက္ရာကေန “လကၡဏာပိုး” ၀င္သြားတယ္ဗ်ာ။ 

အဲဒီတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ “လကၡဏာဆရာေတြ” သာ ထင္ေပၚ နာမည္ႀကီးေနၿပီး “ေဗဒင္ဆရာေတြ” လမ္းေဘး ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ႕ဗ်ာ။ ထြက္လာသမွ် စာအုပ္ေတြကလည္း “လကၡဏာ” စာအုပ္ ေတြက မ်ားတယ္ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ဂဏန္းေဗဒင္ စာအုပ္ေတြလည္း ထြက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟိုလကၡဏာ စာအုပ္ဖတ္၊ ဒီလကၡဏာ စာအုပ္ဖတ္နဲ႕ ဖတ္ပါမ်ားလာေတာ့ ေဟာခ်င္လာတယ္ဗ်။ 

စကားပံု ရွိတယ္မဟုတ္လား။ “သူခိုးေရႊရ ၊ တျပျပ” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လကၡဏာ ပညာေလး မေတာက္တေခါက္ တတ္လာေတာ့ ဟိုလူ႕လက္ ဆြဲၾကည့္၊ ဒီလူ႕လက္ ဆြဲၾကည့္ေပါ႕ဗ်ာ။ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကလည္း လကၡဏာေဗဒင္ ၀ါသနာမပါသူက ခပ္ရွားရွားဗ်။ အထူးသျဖင့္ မိန္းမေတြ ပိုဆိုးတယ္။

အဲဒီတုန္းကဆိုရင္ ေဗဒင္လကၡဏာကို ေဟာခ်င္လြန္းလို႕ ကိုယ္ကေန လဘၻက္ရည္ တုိက္ၿပီးေတာင္ ေဟာရသဗ်။ ဘ၀ကံ အက်ဳိးေပးေလးကလည္း ပါတယ္နဲ႕ တူပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေဟာလိုက္ရင္လည္း မွန္တာကမ်ားတယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီတုန္းက ေဟာခဲ့တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကို အခု ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ “ပညာေၾကာင့္ မွန္တာထက္ စာရင္၊ ပါရမီေၾကာင့္ မွန္တာ” က ပိုမ်ားတာကို သြားေတြ႕ရတယ္။ 

ရယ္စရာေတာ့ အေကာင္းသား။ အခုျပန္ေတြးၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တတ္ခဲ့တဲ့ ပညာက ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာ့ ဟုတ္လွၿပီ ေပါ႕ေလ။
.
မွတ္မိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အမ ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္ အိမ္ကိုလာလည္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ လကၡဏစာအုပ္ေတြ ဖတ္ေနတယ္ဆိုတာ သိသြားေတာ့ ေဟာခိုင္းသဗ်။ မိန္းမေတြရဲ႕ ၀ါသနာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း “ဖိုးေဟာခ်င္” ဆိုေတာ့ လက္ကို ၾကည့္ၿပီး “အစ္မ၊ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့မယ္” လို႕ ေဟာလိုက္တယ္။ သူက ျပန္ေျပာတယ္။ “ဟယ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဟယ္၊ ငါတို႕က ေနာက္ (၃)ႏွစ္ေလာက္ ရွိမွ ယူဖို႕ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသား” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း “အဲဒါေတာ့ မသိဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒီလိုဘဲ ေတြ႕ေနတာဘဲ” လို႕ တစ္ခ်က္လႊတ္ ေဟာပစ္လိုက္တယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ေနာက္တစ္လေလာက္မွာဘဲ အစီအစဥ္မရွိဘဲ ျဗဳန္းစားႀကီး သူ႕ရည္းစားနဲ႕ ခိုးရာလိုက္ေျပးသြားသဗ်။

ဒါနဲ႕ မၿပီးေသးဘူး။ အစ္ဒီ အစ္မ ပါဘဲ။ မၾကာခင္ ကိုယ္၀န္ ရွိလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အားကိုးတႀကီးနဲ႕ လာေမးျပန္ေရာ။ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေမြးပါ႕မလား လို႕ေပါ႕။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လက္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး “အစ္မ ေရ၊ ဒီတိုင္းေမြးလို႕ မရဘူး၊ ခြဲေမြးရလိမ့္မယ္” လို႕ ေဟာလိုက္ျပန္ေရာ။ အဲဒီ ေခတ္က ဒီေခတ္လို တမင္တကာ ခြဲေမြးတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ နယ္မွာဆိုရင္ ေဆး႐ံုေတာင္ သြားေမြးၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အိမ္မွာတင္ “၀မ္းဆြဲဆရာမ” ေခၚၿပီး ေမြးလိုက္ၾကတာဘဲ။ သူလည္း မယံု႕တစ္ယံု ေပါ႕ေလ။ 

ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့အတိုင္းပါဘဲ။ ကေလးက ရိုးရိုးေမြးမရေတာ့လို႕ ေဆးရံု အေရးေပၚတင္ၿပီး ခြဲေမြးလိုက္ရတယ္။
အဲဒီ ကိစၥလည္း ၿပီးေရာ အဲဒီ အစ္မက တစ္ၿမိဳ႕လံုး လွည့္ၿပီး ၀ါဒျဖန္႕ေတာ့တာဘဲဗ်ဳိ႕။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္မွန္ေၾကာင္းေပါ႕။ နီးစပ္ရာ အေပါင္းအသင္း ေတြနဲ႕ လူႀကီး လူငယ္ေတြပါ ကၽြန္ေတာ့္ကို အိမ္ကို ပင့္ဖိတ္ေခၚၿပီး ေမးၾကေတာ့ တာပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိပ္မျငင္းပါဘူး။ “အလကား မတ္တင္း” နဲ႕ လိုက္ေဟာလိုက္တာေပါ႕။ 

အိမ္ကိုေတာ့ ေခၚ မေဟာရဲဘူး။ အေဖ႕ကိုလည္း ေၾကာက္ရ ေသးတယ္။ အေဖက လံုး၀မႀကိဳက္ဘူး။ “ဘာလဲ-မင္းက ႀကီးလာရင္ ေဗဒင္ဆရာလုပ္စားမလို႕လား” လို႕ ေမးၿပီး အေငါက္ခံရေသးသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အေဖမို႕လို႕သာ ေၾကာက္လို႕ ျပန္မေျပာရဲတာ ။ ေဗဒင္ဆရာ လုပ္စား မလို႕လား အေမးခံရရင္ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ဆိုးမိတယ္။

ေဗဒင္ပညာကို အေသြးအသားထဲ ထိေအာင္ ၀ါသနာပါေပမယ့္ “ေဗဒင္ဆရာ” ဆိုတဲ့ နာမည္ကိုေတာ့ ေအာက္က်တယ္၊ သိမ္ငယ္တယ္လို႕ ခံစားမိတာကိုး။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ အခုခ်ိန္အထိလည္း ဒီလို ခံစားေနရ ဆဲပါဘဲ။ ခင္ဗ်ား ဘာအလုပ္အကိုင္ လုပ္သလဲလို႕ေမးရင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေတာ္ေတာ္ေျဖရ ခက္သဗ်။ ဘ၀အက်ဳိးေပးက ဒီလိုဘဲ ဆိုေတာ့ လက္မခံခ်င္လည္း လက္ခံ လိုက္ရ တာဘဲေပါ႕ဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ (၁၀)တန္းေအာင္လာေတာ့ ေရနံေခ်ာင္း ေဒသေကာလိပ္မွာ ဆက္တက္ရတယ္။ ေရနံေခ်ာင္း ေဒသေကာလိပ္မွာ တက္ခဲ့ရတဲ့ (၂)ႏွစ္ ကာလမွာေတာ့ ေဗဒင္ကို သိပ္မလုပ္ျဖစ္ပါဘူး။ စာကိုဘဲ ဖိႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာ၀န္ အရမ္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္ေလ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ၀ါသနာ ပါလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ အေဖက သိပ္ျဖစ္ေစခ်င္လို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ လူကို ကုတဲ့ ဆရာ၀န္လိုင္း နဲ႕ ကပ္လြဲၿပီး တိရိစၧာန္ဆရာ၀န္ လိုင္းကိုဘဲ ေရာက္ခဲ့ တယ္။

၀ါသနာ မပါေပမယ့္ “ေဒါက္တာ” ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကေလး တပ္ရရင္လည္း မနည္းဘူး ဆိုၿပီး ေက်ာင္းၿပီးေအာင္ တက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေက်ာင္းစာကို သိပ္မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ ေဗဒင္စာအုပ္ေတြ ျပန္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ 1982 ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ ၊ ကမာရြတ္လွည္းတန္း “ေရာင္နီဦး” စာအုပ္ဆိုင္ ကေန ဆရာဦးျမင့္သြင္ ဘာသာျပန္တဲ့ “ခရစၥနားမူးရ္တီးပဒၶတိ ၏ ဟူးရားေဗဒင္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ၀ယ္ဖတ္မိရာကေန “ဟူးရားေဗဒင္ နဲ႕ ေကပီ စနစ္” ကို အေတာ္ကို သေဘာက်သြားတယ္ဗ်။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္က “လကၡဏာ နဲ႕ ဂဏန္းေဗဒင္” ပညာေလာက္ဘဲ လိုက္စားေနတာဆိုေတာ့ ဒီစာအုပ္ကို ဖတ္လို႕ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ နားမလည္ခဲ့ဘူး။ ဘယ္နားလည္ပါ႕မလဲ။ ကၽြန္ေတာ္မွာ “လက္ရိုးအေျခခံ” မွ မရွိတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္ေလာကမွာေတာ့ “နကၡတ္ ေဗဒင္ပညာ” ကို “လက္႐ိုး” နာမည္ တပ္ၿပီး၊ “မဟာဘုတ္၊ သံုးတန္ေပၚနိစ္၊ ဆန္း၊ အဂၤ၀ိဇၨာပညာေတြ” ကိုေတာ့ “လက္ဆန္း” လို႕ နာမည္တပ္ ေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႕ လက္ရိုး ေဗဒင္ကို ျပန္ၿပီး ေလ့လာရတယ္။ လက္ရိုးေဗဒင္ဆိုတာကလည္း အေတာ္ႀကီးကို က်ယ္ျပန္႕တဲ့ ဘာသာရပ္ဆိုေတာ့ အခ်ိန္အေတာ္ယူခဲ့ရတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ လက္ရိုးေဗဒင္ ဖတ္လိုက္၊ ေကပီ စာအုပ္ေတြဖတ္လိုက္နဲ႕ ျခာျခာလည္ ေနေတာ့တာေပါ႕ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ “ေန႕မအိပ္၊ ညမအိပ္” ႀကိဳးစားေလ့လာခဲ့တာေတာင္မွ (၃)ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ေကပီ စနစ္ကို နားလည္စ ျပဳလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဉာဏ္ကလည္း သိပ္ Bright မျဖစ္တာလည္း ပါမွာ ေပါ႕။ ဒါေတာင္မွ မရွင္းလင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ ၊ နားမလည္ေသးတဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းၿပီးသြားလို႕ 1986ေလာက္မွာ မေကြးၿမိဳ႕က “ေကပီဆရာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ေအာင္” နဲ႕ ေတြ႕မွ မရွင္းလင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ နားမလည္တာေတြ အားလံုး ရွင္းသြားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကပီ သမားလို႕ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ခံယူႏိုင္ပါေတာ့တယ္။

ေကပီစနစ္ဟာ တစ္ေခတ္ဆိုတစ္ေခတ္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ၊ ေကပီစနစ္ကို ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံမွာပါ ေပ်ာက္ကြယ္သေလာက္ ရွိေနတာ ၀မ္းနည္းစရာပါဘဲ။ ဘာျဖစ္လို႕ ဒီလိုျဖစ္ရသလဲလို႕ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေကပီစနစ္ဟာ ေကပီဆရာေတြ ၀ါႂကြားမယ္ ဆိုရင္လည္း ၀ါႂကြားေလာက္ေအာင္ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ပညာတစ္ခုပါ။ တတ္ေျမာက္ဖို႕ မလြယ္သလို မွန္ေအာင္ ေဟာဖို႕လည္း မလြယ္ပါဘူး။ တြက္ခ်က္မႈေတြလည္း အမ်ားႀကီး လုပ္ရပါတယ္။ အတြက္မွားရင္ အေျဖလည္း မွားေတာ့တာေပါ႕။ 

အဲဒီေခတ္က ကြန္ပ်ဴတာေတြလည္း မေပၚေသးေတာ့ ေကပီဇာတာ တစ္ေစာင္ဖြဲ႕ရတာ နာရီ၀က္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။ ၿပီးရင္ “ဘယ္ၿဂိဳဟ္ေတြ အလုပ္လုပ္မွာလည္း” ဆိုတာ ခ်ိန္ဆ, ရတာကလည္း အေတြ႕အႀကံဳ အလြန္မ်ားမွ ျဖစ္တာပါ။

ေကပီ ပညာရဲ႕ အမွားေတြဟာ ပညာရဲ႕ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ လူရဲ႕ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ တြက္ရခ်က္ရတဲ့ အဆင့္ေတြက မ်ားလြန္းလို႕ ပါ။

မီးပ်က္တာ ဘယ္အခ်ိန္ျပန္လာမလဲ?။ မီးရထား ဘယ္အခ်ိန္ဆိုက္မလဲ?။ ကေလးေက်ာင္းကေန ဘယ္အခ်ိန္ျပန္ေရာက္မလဲ? စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို နာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႕ အတိအက်ထိေအာင္ ေျပာႏိုင္တာဟာ ေကပီစနစ္ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြပါ။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ့္ေမြးခ်ိန္ မသိတဲ့ လူေတြကို ဘယ္အခ်ိန္နာရီ၊ မိနစ္မွာ ေမြးခဲ့ သလဲဆိုတာကိုေတာင္ ျပန္ၿပီး ေဖာ္ထုတ္လို႕ရပါတယ္။ ဒီလို တတ္ေျမာက္ဖို႕ ခက္ခဲၿပီး တြက္ခ်က္မႈေတြ လုပ္ရတာလည္း မ်ားလြန္းေတာ့ လူတိုင္းမလိုက္စားႏိုင္တဲ့ အတြက္ ေနာက္ဆံုး ေပ်ာက္ကြယ္ လုမတတ္ ျဖစ္ခဲ့ရတာလို႕ ယူဆပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ 1985 ခုႏွစ္မွာ ဘြဲ႕ရၿပီး ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ ပညာေရးလည္း “နိဌိတံ” သြားပါေတာ့တယ္။ အစ, ကတည္းကမွ ၀ါသနာ မပါေတာ့ လုပ္စားဖို႕လည္း စိတ္မကူး ေတာ့ပါဘူး။ မိဘရဲ႕ လက္ငုတ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ “ဆီစက္” လုပ္ငန္းကို ျပန္ၿပီး ဦးစီးရပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းဆိုေတာ့ အခ်ိန္ပိုေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကပီစနစ္ ကို စူးစူးစိုက္စိုက္ေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။ ေဟာလည္း ေဟာျဖစ္ပါတယ္။ 

ကိုယ္က ေဗဒင္၀ါသနာပါသူဆိုေတာ့ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း ေဗဒင္ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ေမြးရပ္ျဖစ္တဲ့ “ဆင္ျဖဴကၽြန္းၿမိဳ႕” မွာ ေကပီစနစ္ တတ္ေျမာက္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လက္ရိုးလက္ဆန္းေဗဒင္ဆရာေတြ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာလာၿပီး သင္ယူၾကပါတယ္။
အဲဒီထဲက “ဆရာဦးဉာဏ္ေကာင္း” ဆိုသူ လက္ဆန္းဆရာ တစ္ေယာက္က ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လက္ဆန္းေဗဒင္ပညာ ျပန္သင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာတစ္ဦး ျဖစ္လာပါတယ္။ အရင္က လံုး၀ အထင္မႀကီးခဲ့ လက္ဆန္း ပညာဟာ “ဆရာဦးဉာဏ္ေကာင္း” ေက်းဇူးေၾကာင့္ အထင္ႀကီးလာတာပါ။

ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာတစ္ဦးကေတာ့ “ဆရာဦး၀င္းျမင့္သိန္း” ျဖစ္ပါတယ္။ သူက အခုလူေတြ “ဂဏန္းေဗဒင္” လို႕ အသိမ်ားၾကတဲ့ “သခ်ၤာေဗဒ” ပညာရွင္တစ္ဦးပါ။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီက ေကပီစနစ္ကို မသင္ယူပါဘူး။ သူကလည္း “သခ်ၤာေဗဒမွ သခ်ၤာေဗဒ” တစ္ခုတည္း စူးစိုက္ ေလ့လာခဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ အကဲခပ္ၿပီး  သူက ဘာဂဏန္းဖြားလဲ ? ဘာရာသီဖြားလဲ ? ဆိုတာကို တပ္အပ္ ေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကၽြမ္းက်င္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲဒီအခ်ိန္က ေကပီစနစ္ကို အရမ္း Crazy ျဖစ္ေနခ်ိန္၊ လူကလည္း အသက္ (26)(27) ေလာက္ဆိုေတာ့ အေတြးအေခၚ မရင့္က်က္ ေသးခ်ိန္ ဆိုေတာ့ တတ္ထားရင္ မမွားဘူးဆိုၿပီးသာ သင္လိုက္ေပမယ့္ “လက္ဆန္းေဗဒင္” နဲ႕ “ဂဏန္းေဗဒင္” ေတြကို သိပ္အထင္ မႀကီးခဲ့ပါဘူး။ ေကပီ မွ ေကပီဘဲ။  အဲဒီလို ေကပီကို Crazy ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ပညာစြမ္းျပဖို႕ အခြင့္အလမ္း တစ္ခုေပၚလာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အညာေဒသဟာ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ေဒသျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက တိုက္တာေတြက နည္းၿပီး၊ သစ္သားအိမ္၊ ထရံကာ အိမ္ေတြဘဲ မ်ားလိုက ေႏြရာသီဆိုရင္ “မီးေဘး” မၾကာခဏ က်ေရာက္တတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သက္တမ္းအတြင္းမွာ ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္နီးပါးေလာင္ခဲ့တဲ့ မီးေဘးႀကီး တစ္ခု ႀကံဳဘူးပါတယ္။ အိမ္ (၁၀)အိမ္ , အိမ္ (၂၀) ေလာက္ ေလာင္တာမ်ဳိးကေတာ့ မၾကာခဏ ႀကံဳရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ 

ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားဟာ ေႏြရာသီ ေရာက္လာၿပီဆိုတာနဲ႕ မီးေဘးကို အၿမဲထိတ္လန္႕ ေနၾကရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ၿမိဳ႕မွာ နာမည္ေက်ာ္ ေဗဒင္ပညာရွင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရွိပါတယ္။ နာမည္က “ဘုန္းႀကီးဦးေအာင္ဘ” လို႕ေခၚၾကပါတယ္။ ရဟန္းနာမည္ မတြင္ဘဲ လူနာမည္ တြင္ေနတာကေတာ့ ဘာလို႕မွန္း မသိပါဘူး။ “ငယ္ျဖဴ” မဟုတ္ဘဲ “ေတာထြက္” ျဖစ္လို႕ လူ႕ဘ၀က နာမည္ကို ဆက္ေခၚ ေနၾကဟန္တူပါတယ္။ မ်က္ေစ႕ကြယ္ေနပါတယ္။ ကိုယ္လည္း သိပ္မသန္႕ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဗဒင္ေဟာေျပာတဲ့ ေနရာ၊ ယၾတာေခ်တဲ့ ေနရာမွာ နာမည္ ႀကီးလြန္းလို႕ ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ လူကံုတန္ေတြ၊ သူေဌးသူႂကြယ္ေတြက ကိုးကြယ္ၾကလို႕ လာဘ္လာဘ အင္မတန္ေပါမ်ားတဲ့ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပညာနဲ႕ ေဟာတယ္ဆိုတာ မသိေပမယ့္ “လက္ဆန္း” ေဗဒင္ဘဲ ျဖစ္ဖို႕မ်ားပါတယ္။

“ဘုန္းႀကီး ဦးေအာင္ဘ” ေဟာခ်က္ေတြမွာ နာမည္ႀကီးတာ တစ္ခုက “မီးက်ိန္း” ပါ။ “မီးက်ိန္း” ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အညာေဒသ အေခၚအေ၀ၚပါ။ ဘုန္းႀကီး ဦးေအာင္ဘ က ဒီႏွစ္ “မီးက်ိန္း” ရွိတယ္ ေျပာလိုက္ရင္ ဒီႏွစ္ မီးေလာင္ကိန္း ရွိတယ္လို႕ ေျပာလိုက္တာပါ။ ေျပာတဲ့အတိုင္းလည္း မွန္ေလ့ရွိတာမို႕ ဘုန္းႀကီးဦးေအာင္ဘ မီးက်ိန္းေဟာထားတဲ့ ႏွစ္ဆိုရင္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး ထိတ္လန္႕ေနၾကပါေတာ့တယ္။ အနည္းအမ်ားသာကြာမယ္။ မီးကေတာ့ တကယ္ ေလာင္တာပါဘဲ။

အဲဒီအခ်ိန္က အထက္ကေျပာခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေကပီ ကို အရမ္း Crazy ျဖစ္ေနခ်ိန္၊ (ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံရရင္ ေသြး,နားထင္ေရာက္ေနခ်ိန္) ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးဦးေအာင္ဘ ေဟာကိန္းကို ကၽြန္ေတာ္ေကပီနည္းနဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ တြက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ . . . ဟုတ္တယ္ဗ်။ 

ကၽြန္ေတာ့္ ေကပီဇာတာမွာလည္း မီးေလာင္ကိန္းကို ေတြ႕ေနရတယ္။ အနည္းအမ်ားကိုေတာ့ မခန္႕မွန္းႏိုင္ဘူး။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ လက္စြမ္းျပေတာ့တာပါဘဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေကပီေဟာကြက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ “မီး ဘယ္အခ်ိန္ျပန္လာမလဲ” တို႕၊ “သူငယ္ခ်င္းေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေရာက္လာမလဲ” တို႕ဆိုတဲ့ တြက္ကိန္းေတြကို အေတာ္မွန္ေအာင္ တြက္ႏိုင္ေနၿပီဆိုေတာ့ “မီး ဘယ္အခ်ိန္ေလာင္မလဲ” ဆိုတဲ့ ေဟာကိန္းကို တြက္ေတာ့ တာပါဘဲဗ်ဳိ႕။  

ဘုန္းႀကီးက မီးေလာင္မယ္ ဆိုတာဘဲ ေဟာႏိုင္တာ၊ ငါက ဘယ္အခ်ိန္ေလာင္မယ္ ဆိုတာ ေဟာျပမယ္ဆိုတဲ့ ဘ၀င္စိတ္၊ မာနစိတ္၊ ၀ါႂကြားခ်င္စိတ္ေတြ ေၾကာင့္ ဒီလို တြက္ကိန္းမ်ဳိးကို တြက္ဖို႕ စိတ္ကူးခဲ့တာဆိုတာကို အခုအခ်ိန္မွာ ရွက္ရွက္နဲ႕ဘဲ ၀န္ခံလိုက္ပါတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ငယ္ရြယ္သူလည္း ျဖစ္ျပန္တာကိုး။
ဒါနဲ႕ 1989 ခု မတ္လ (၆)ရက္ေန႕မွာ အခ်ိန္(၃)နာရီေလာက္ ႀကိဳးစားပမ္းစားတြက္လိုက္ေတာ့ “မတ္လ (၉)ရက္ေန႕ နံနက္ (၂)နာရီ တိတိတြင္ မီးေလာင္မည္” ဆိုတဲ့ အေျဖထြက္လာပါတယ္။ ကိုယ့္တြက္ခ်က္မႈေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ အထပ္ထပ္ ျပန္စစ္ၾကည့္တယ္။ မမွားဘူး။ လံုး၀ေသခ်ာတယ္။ 

ဒါနဲ႕  ေဗဒင္မိတ္ေဆြေတြကို ဖိတ္ေခၚလိုက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ေဟာကိန္းကို ေၾကျငာလိုက္ပါတယ္။ အားလံုးကေတာ့ အံ့အားသင့္ၾကတယ္ေပါ႕။ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္ ကိစၥမ်ဳိးမွာ ဒီေလာက္ တိတိက်က်ႀကီး ေျပာႏိုင္ပါ႕မလားေပါ႕။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ “မီးဘယ္အခ်ိန္ ျပန္လာမလဲ” ဆိုတဲ့ တြက္ကိန္းမ်ဳိး ေတြကို ေတြ႕ဘူးသူေတြကေတာ့ ဟုတ္ႏိုးႏိုးေပါ႕။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္ကို သခ်ၤာေဗဒ သင္ေပးေနတဲ့ ဆရာဦး၀င္းျမင္သိန္း ကေတာ့ ကြမ္းတၿမံဳ႕ၿမံဳ႕နဲ႕ အၾကာႀကီး စဥ္းစားၿပီးမွ “ျဖစ္ႏိုင္တယ္” လို႕ ေထာက္ခံခ်က္ ေပးသဗ်။ က်န္သူအားလံုးကေတာ့ ေ၀ခြဲမရတဲ့ အမူအယာေတြနဲ႕ေပါ႕ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ပညာအေပၚ အလြန္အမင္း ယံုၾကည္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ေလေတာ့ ကိုယ့္ေဟာကိန္းအေပၚမွာ တစက္ကေလးမွ သံသယ မျဖစ္ဘူး။ ဒါနဲ႕ အားလံုး ေစာင့္ၾကည့္ၾကမယ္ ဆိုၿပီး လမ္းခြဲလိုက္ၾကပါတယ္။ မတ္လ (၈)ရက္ ေန႕ည ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မွာ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွား ေနၿပီေပါ႕ဗ်ာ။ လံုး၀ မအိပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ေဟာကိန္း မွန္မမွန္ ကိုလည္း ေစာင့္ၾကည့္ခ်င္ေတာ့ နာရီကို တငံု႕ငံု႕ၾကည့္ရင္း ေစာင့္ေနရတာေပါ႕ဗ်ာ။ ည (၁၂)နာရီ ေက်ာ္ေတာ့ ပထမ ေလေျပ ေလညွင္းကေလး လာေနရာက ေလတိုက္ႏံႈးက ပိုမ်ားလာတယ္။ အညာေဒသေတြမွာ ဒီလိုဘဲ တစ္ခါတစ္ေလ ညဥ္႕နက္ သန္းေခါင္မွာ “ေလက်” တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေလက ထန္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ပူပင္လာတယ္။ အင္း- ငါ႕ ေဟာကိန္းသာ မွန္ရင္ေတာ့ ဒီေလတိုက္ပံုနဲ႕ဆိုရင္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး အကၽြတ္ဘဲလို႕ ေတြးမိလာတယ္ဗ်။ 

အဲဒီေတာ့  ကၽြန္ေတာ္လည္း ေၾကာက္လာတယ္။ ပထမပိုင္းမွာေတာ့ ကိုယ့္ေဟာကိန္းကို မွန္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵက မ်ားေနေပမယ့္ ေလေတြလည္း တိုက္လာေရာ ငါ႕ေဟာကိန္းသာ မွားလိုက္ပါေတာ့။ မီးမေလာင္ပါေစနဲ႕လို႕ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္လာတယ္ဗ်။ ေနာက္ဆံုး ဘုရားခန္းထဲ၀င္ၿပီး ဘုရားေရွ႕မွာ “အရွင္ဘုရား- တပည့္ေတာ္၏ ေဟာကိန္း မွားပါေစဘုရား၊ မီးမေလာင္ႏိုင္ေအာင္ အရွင္ဘုရား ဟန္႕တားေပးေတာ္မူပါလို႕” အႀကိမ္ႀကိမ္အထပ္ထပ္ ဆုေတာင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အိမ္ေရွ႕ပန္းျခံထဲဆင္းၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ရင္း တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ၿခံဳၿပီး ေမတၱာ ပို႕ေနမိတယ္။

အခ်ိန္ကလည္း နံနက္ (၂)နာရီ ဖက္ကို တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရာသီဥတု ကလည္း ပူ၊ စိတ္ကလည္း လႈပ္ရွားလြန္းလို႕ ေခါင္းတစ္ခုလံုးလည္း ေခၽြးေတြ ရႊဲနစ္ေနတယ္။ ေမတၱာကိုေတာ့ ဒလစပ္ ပို႕ေနမိတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ ကင္းတဲကေန (၂)နာရီ သံေခ်ာင္းေခါက္သံကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခဏ ေစာင့္ၾကည့္တယ္။ တြက္ထားတာကလည္း နံနက္(၂)နာရီ တိတိ။ စကၠန္႕ေတာင္ မစြန္းဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္ကို နားစြင့္ၾကည့္တယ္။ ဘာသံမွ မၾကားရဘူး။ ေနာက္ (၅) မိနစ္ေက်ာ္သြားတယ္။ ဘာသံမွ မၾကားရဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အညာမွာ မီးသတ္ကားရယ္လို႕ ေလာက္ေလာက္လားလားမရွိပါဘူး။မီးေလာင္ရင္ ဓာတ္တိုင္ေတြကို သံေခ်ာင္းနဲ႕ ေျပးေခါက္ၿပီး လွန္႕ၾကရတဲ့ အေလ့အထ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ သံေခ်ာင္းေခါက္သံကို နားစြင့္ေနရတာေပါ႕။ ေနာက္ထပ္ မိနစ္လက္တံေတြက တစ္ေရြ႕ေရြ႕ ကုန္သြားတယ္။ နာရီ၀က္ ေက်ာ္သြားၿပီ။ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တြက္ခ်က္မႈက ဒီေလာက္လြဲစရာ မရွိဘူး။ တစ္ခုခုေတာ့ မွားၿပီေပါ႕။ ေစာေစာက မီးေလာင္မွာကို ေၾကာက္မိေပမယ့္ အခုလို ကိုယ့္တြက္ကိန္း လြဲသြားျပန္ေတာ့လည္း စိတ္ထဲမွာ ဘာလိုလိုႀကီးေပါ႕ဗ်ာ။ 

မနက္ (၃)နာရီေလာက္က်ေတာ့ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႕ ေကာက္ခ်က္ခ် လိုက္ၿပီး အိပ္ယာထဲ၀င္ခဲ့တယ္။ ခ်က္ျခင္း အိပ္မေပ်ာ္ပါဘူး။ မနက္ (၄)နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အုန္းေမာင္းေခါက္သံ ၾကားၿပီးမွ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ (ေနာက္ေန႕မွ သိရတာ အဲဒီညက ကၽြန္ေတာ့္ေဟာခ်က္ကို သိထားတဲ့ မိတ္ေဆြေတြလည္း အဲဒီညက တစ္ေယာက္မွ မအိပ္ႏိုင္ ၾကဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လိုဘဲ (၃)နာရီေက်ာ္ ေလာက္မွ အိပ္ႏိုင္ ၾကတယ္တဲ့)
ေနာက္တစ္ေန႕ မနက္ေတာ့ ေစာေစာ မထႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ မနက္ (၁၀)နာရီေလာက္မွ အိပ္ယာက ႏိုးလာတယ္။ 

မနက္ပိုင္း လဘၻက္ရည္၀ိုင္းေတာ့ ပ်က္သြားတာေပါ႕ဗ်ာ။ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္အဖြဲ႕ေတြက တစ္ေန႕ကို မနက္ (၈)နာရီမွာ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႕လယ္ (၁)နာရီမွာ တစ္ႀကိမ္ လဘၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ပံုမွန္ထိုင္ေလ႕ရွိၾကပါတယ္)။ ဒါနဲ႕ အိပ္ယာကႏိုးေတာ့ လုပ္စရာရွိတဲ့ အလုပ္ေတြလုပ္ ၿပီး မနက္စာ နဲ႕ ေန႕လယ္စာကို ေပါင္းစားလိုက္တယ္။ ေန႕လယ္ (၁)နာရီေလာက္က်ေတာ့ လဘၻက္ရည္ ၀ိုင္းေတာ္သား တစ္ေယာက္လာေခၚလို႕ ထံုးစံအတိုင္း လဘၻက္ရည္ဆိုင္ကို ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ဆိုင္မွာေတာ့ ၀ိုင္းေတာ္သားေတြ ေတာ္ေတာ္စံု ေနၾကပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္ႏွာေတာ့ ခပ္ပူပူေပါ႕ဗ်ာ။ အားလံုးက ညက မအိပ္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း စေျပာ ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆီမွာ ေကပီစနစ္ကို သင္ယူေနတဲ့ လက္ဆန္းဆရာေတြလည္း ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ဘာလဲ၊ ညာလဲ ၀ိုင္းေမးၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း “ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူးဗ်ာ၊ ဒီမွာ တြက္ထားတဲ့ ဟာကိုသာ ၾကည့္ၾကေပေတာ့။ အေျဖရွာၾကေပေတာ့လို႕” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တြက္ထားတာကို ထုတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႕ေတြကလည္း ေကပီ စနစ္ကို ေတာ္ေတာ္ ခရီးေရာက္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တြက္ထားတာကို ၀ိုင္းစစ္ေဆးၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။ နာရီ၀က္ေလာက္ စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ သူတို႕ကလည္း အမွားမေတြ႕ဘူးလို႕ ဘဲ ေျပာၾကသဗ်။ အဲဒါနဲ႕ အဲဒီကိစၥက စခန္းသိမ္းသြာၿပီး ဟိုဟို ဒီဒီ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာေနၾကေတာ့တာေပါ႕ဗ်ာ။

အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ နားထဲမွာ ခပ္ေ၀းေ၀းက “သံေခ်ာင္းေခါက္သံလိုလို” ၾကားလိုက္မိတယ္။ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာဘူး။ လက္မွာ ပတ္ထားတဲ့ နာရီကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေန႕လယ္ (၂)နာရီ တိတိ ။ ေနာက္ ခဏေနေတာ့ ဟိုဟို ဒီဒီကေန သံေခ်ာင္းေခါက္သံ ေတြ ဆူညံလာၿပီး “မီး ဗ်ဳိ႕၊ မီး, မီး” ဆိုတဲ့ အသံနဲ႕ လူေတြ ဟုိဟို ဒီဒီ ေျပးၾကလႊားၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း ဆိုင္ထဲကေန ေျပးထြက္ၾကရတာေပါ႕။ လူေတြ ေျပးလႊားသြားၾကတဲ့ ၿမိဳ႕အေရွ႕ဘက္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မီးခိုးလံုးႀကီးေတြ မည္းတက္လာတယ္။ 

မီးကေတာ့ တကယ္ေလာင္ေနပါၿပီ။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြလည္း မီးအင္အား မႀကီးခင္ အခ်ိန္မွီ ၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ေအာင္ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ ေရပံုးတစ္ပံုးစီ ဆြဲၿပီး မီးေလာင္ရာ ေနရာကို အေျပးအလႊား သြားေနၾကေလရဲ႕။
ကံေကာင္းပါတယ္။ လူအင္အားက အခ်ိန္မွီ ႏိုင္သြားလို႕ မီးက အိမ္တစ္လံုးဘဲ ေလာင္ၿပီး ၿပီးဆံုးသြားပါတယ္။ အဲဒီက်မွ ကၽြန္ေတာ့္ေဗဒင္ မိတ္ေဆြေတြလည္း ကၽြန္ေတာ္ကို ၀ိုင္းၿပီး ခ်ီးမြမ္းၾက၊ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ၾကေပါ႕ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘ၀င္မက်ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ တြက္ထားတာက နံနက္ (၂)နာရီ တိတိ။ အခု ေလာင္တာက ေန႕လယ္ (၂)နာရီ တိတိ။ (၁၂) နာရီေတာင္ ကြာတယ္။ ေကပီ စနစ္မွာ ဒီေလာက္ ကြာျခားဖို႕ မရွိပါဘူး။ ဒါကို မွန္တယ္လို႕ မေခၚ ႏိုင္ပါဘူး။

ဒါေပမယ္ မိတ္ေဆြ ေတြကေတာ့ နံနက္ (၂)နာရီ မွာ မီးေလာင္မယ္ ေဟာထားတာကို ေန႕လည္ (၂)နာရီမွာ မီးေလာင္တာကိုဘဲ ေဟာကိန္းမွန္လြန္းလို႕ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုေရာ၊ ေကပီ ပညာကိုပါ ခ်က္ျခင္း အထင္ေတြႀကီးကုန္ၾကေတာ့တာပါဘဲ။ သိပ္မၾကာပါဘူး – ရက္ပိုင္းအတြင္း ဒီသတင္းက ျပန္႕သြားၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီကို ေကပီပညာ သင္ခ်င္သူေတြ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕နဲ႕ ကံမစပ္လို႕လား မသိပါဘူး။ ေနာက္ (၆)လ ေလာက္လည္း ရွိေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိသားစု လည္း ဆင္ျဖဴကၽြန္းၿမိဳ႕မွာ စီးပြားရွာရတာ အဆင္မေျပလို႕ “ေမွာ္ဘီ”ၿမိဳ႕ကို အၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕လာ လို႕ ပညာသင္ဖို႕ အားခဲထားသူေတြလည္း က်န္ရစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ဒီေဆာင္းပါးမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက လူငယ္ဘ၀မွာ မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးစိတ္၊ ယံုၾကည္စိတ္ေတြဟာ သိပ္မ်ားလြန္းၿပီး မေျပာသင့္တာ၊ မလုပ္သင့္တာ ေတြကို လုပ္မိ တတ္တယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း နံနက္ (၂)နာရီမွာ မီးေလာင္လိမ့္မယ္ လို႕ ေဟာကိန္း ထုတ္ခဲ့တာ ေန႕လယ္ (၂)နာရီ မွာ မီးေလာင္လိုက္လို႕သာ အရွက္မကြဲခဲ့တာပါကလား။ ေနာက္ၿပီး “ဘုန္းႀကီးဦးေအာင္ဘ” ဆိုတဲ့ တကယ့္ ပညာရွင္ႀကီးကိုလည္း ကိုယ့္ပညာ မေလာက္ေလး မေလာက္စားနဲ႕ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႕ ႀကိဳးစားခဲ့ဘူးတယ္။ ေနာက္ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ အၾကာမွာ “ဘုန္းႀကီး” ဆီက ပညာေတြ ျပန္ယူခ်င္လို႕ ဆင္ျဖဴကၽြန္းကို ျပန္လာေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ပ်ံလြန္ေတာ္ မူသြားရွာပါၿပီ။ ရွိခဲ့စဥ္တုန္းက တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ဘဲ မရွိေတာ့ကာမွ ေနာင္တ , တ ရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးပါ။

အခုေခတ္ လူငယ္ေဗဒင္ဆရာေတြ (တစ္ခ်ဳိ႕လည္း လူလတ္ေဗဒင္ဆရာေတြ)လည္း ဒီလိုဘဲ ကုိယ္တတ္ထားတဲ့ ပညာေလးကိုဘဲ ဟုတ္လွၿပီထင္ၿပီး အေတြ႕ အႀကံဳရင့္က်က္တဲ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြကို ေလးစားရမွန္းမသိ၊ တန္ဖိုးထားရမွန္း မသိဘဲ- ေရတြင္းထဲက ဖားသူငယ္လို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မာန္တက္ေနၾကတာကို ေတြ႕ေနရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က အျဖစ္ေလးကို သတိရၿပီး ၿပံဳးမိရင္းနဲ႕  ဒီေဆာင္းပါးကို ေကာက္ေရးလိုက္တာပါ။
 
အခုအသက္ (၄၀)ေက်ာ္လို ႕ (၅၀)နား ေရာက္လာ ခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီလို ေဟာကိန္းမ်ဳိး ေဟာဖို႕ သတၱိ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘ၀င္လည္း မျမင့္ရဲ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခု ကမၻာနဲ႕ခ်ီတဲ့ ေဟာကိန္းေတြကို  တြက္သာ ၾကည့္ေပမယ့္ ငယ္ငယ္တုန္းကလို မေဟာရဲေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္ထဲမွာ “မက္ကိန္း နဲ႕ အိုဘားမား ဘယ္သူႏိုင္မလဲ” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ျပန္ၾကည့္ရင္ (အိုဘားမားႏိုင္မယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာသိေပမယ္႕) ေရးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ႏိႈင္းႏိႈင္းဆဆ နဲ႕ဘဲ ေရးထားတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အသက္အရြယ္ ရလာေလ ေလာကမွာဘယ္ဟာမဆို လြဲမွားခၽြတ္ေခ်ာ္ႏိုင္တယ္။ မုခ်ဆတ္ဆတ္ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမည္ ဆိုတာ မရွိႏိုင္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္မ်ဳိးကိုဘဲ ခံယူပါေတာ့တယ္။ မုခ်ဆတ္ဆတ္ မလြဲမေခ်ာ္ ျဖစ္ရမွာ တစ္ခုဘဲ ရွိပါ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ေသျခင္းတရား” ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဆာင္းပါးလည္း ရွည္သြားပါၿပီ။ ဒီေနရာမွာဘဲ ရပ္နားပါေတာ့မယ္။

အားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။

ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္(ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)

No comments:

Post a Comment