ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားစုဟာ “ေထရ၀ါဒ” ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဂိုဏ္းကြဲႀကီး (၂)ခု ကြဲထြက္ သြားပါတယ္။ “ဟိနယာန” ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္း နဲ႕ “မဟာယာန” ဂိုဏ္းတို႕ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ “ဟိနယာန” ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ “ေထရ၀ါဒ” လို႕ေခၚပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘာသာေရး သမိုင္းကို အဓိကထား ေဆြးေႏြးမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေျပာရရင္ “မဟာယာန” အယူဟာ “မႏၲရ၊ တႏၲရ၊ ဂါထာ၊ မႏၲယား၊ ေဗဒင္၊ အင္းအိုင္၊ လက္ဖြဲ႕” ေတြနဲ႕ ေရာယွက္ေနတဲ့ အယူ၀ါဒျဖစ္တယ္လို႕ ေယဘူယ် သတ္မွတ္ ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာအယူထြန္းကားတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထဲက “ဇင္ဗုဒၶဘာသာ” က်ေတာ့လည္း ဒီလိုဟာေတြ မပါတဲ့ “ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္႐ႈတဲ့” ၀ါဒျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေထရ၀ါဒႏိုင္ငံက ဗုဒၶဘာသာ ပညာရွင္ေတြကေတာ့ “မဟာယာန”
ဗုဒၶ၀ါဒကို ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္းႀကီးသာ ဖြင့္မခ်ေပမယ့္ (စိတ္ထဲမွာ
ခံယူခ်က္အေနနဲ႕) မွန္ကန္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႕ ယူဆတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြက
ပိုမ်ားပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္႕အယူအဆမဟုတ္ပါ)
ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒီေတာ့ “ေထရ၀ါဒ” ႏိုင္ငံေတြထဲမွာေတာင္မွ “ဒို႕ ေထရ၀ါဒ ကမွ အစစ္မွန္ဆံုး” ျဖစ္တယ္လို႕ ေႂကြးေက်ာ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာေရာ ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ မဟာယာန အႏြယ္၀င္ “မႏၲရ၊ တႏၲရ၊ ဂါထာ၊ မႏၲယား၊ ေဗဒင္၊ အင္းအိုင္၊ လက္ဖြဲ႕”
ေတြနဲ႕ လံုးလံုး ကင္းရွင္းေနရဲ႕လားလို႕ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိပါတယ္။
မကင္းပါဘူးခင္ဗ်ား။ မကင္းႏိုင္ေသးပါဘူး။
မကင္းႏိုင္ေသးလို႕ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ
တန္ခိုးႀကီးဘုရားေတြမွာ ၿဂိဳဟ္တိုင္ေတြ၊ ၿဂိဳဟ္မင္းေတြ၊ ဘိုးဘိုးႀကီး နတ္နန္းေတြ၊ နတ္ကြန္းေတြ၊ ေတာပိုင္ေတာင္ပိုင္နတ္နန္းေတြ စတဲ့ “တႏၲရ၊ မႏၲရ
” နဲ႕ ႏွီးႏြယ္ေနတဲ့ အရာေတြ ေတြ႕ျမင္ေနၾကရတာ မဟုတ္ပါလား။ (အေပၚက
ပံုကိုၾကည့္ပါ။ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚက ၿဂိဳဟ္ေျပနံေျပေဒါင့္တစ္ခုမွာ
ယၾတာေခ်ေနၾကတာ။ သီလရွင္ေတာင္ ပါလိုက္ေသး)
.
ဒီၿဂိဳဟ္တိုင္ေတြဟာ
ဘာျဖစ္လို႕ “ေထရ၀ါဒစစ္စစ္ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံ” တစ္ခုက ဘုရားေတြမွာ
ရွိေနရတာလဲ။ ဘာလို႕ လူေတြ ဘုရားေရွ႕မွာ လာၿပီး ယၾတာေခ် ေနၾက ရတာလဲ။
ဘာျဖစ္လို႕ ဘုရားေစတီေတြ တည္ရင္ ေဗဒင္ဆရာေတြနဲ႕ “ေန႕ေကာင္း၊ ရက္ေကာင္း၊
နကၡတ္ေကာင္း ေတြ” တြက္ခ်က္ၿပီးမွ တည္ရတာလဲ။ ဘာျဖစ္လို႕ ဗုဒၶ၀င္
စာအုပ္ေတြမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဇာတာေတာ္ေတြကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေနၾကတာလဲ။
ဘာျဖစ္လို႕ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ ရဟန္းသံဃာ ႀကီးေတြရဲ႕ အထုပၸတၱိ စာအုပ္ေတြမွာ
ဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာရဲ႕ ဇာတာခြင္ဆိုၿပီး ေဗဒင္ ဆိုင္ရာေတြကို ထည့္သြင္း
ေဖာ္ျပေနၾကသလဲ။
ေနာက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေျခေတာ္ရာဆိုတာကေရာ ဘာလဲ။ ေလာကမွာ အတုမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးမွာ ပါတဲ့ “စက္လကၡဏာ”
အမွတ္အသားေတြေပါ႕ဗ်ာ။ အဲဒါကေရာ ေဗဒင္၊ လကၡဏာ ပညာကို
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းႀကီး ခ်ျပထားတာ မဟုတ္ပါလား။ ေအာက္မွာ ဗုဒၶေျခေတာ္ရာပံု
တစ္စံုကို ျပထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ္ ကိုးကြယ္ရမွာက
ေျခေတာ္ရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရမွာ။ ဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမကို လိုက္နာ က်င့္သံုး ရမွာ မဟုတ္လား။ ဒါေတြက ဗုဒၶဘာသာရဲ႕
အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတ ေတြပါ။
ဒါေတြက
ဘာကို ေျပာျပေနသလဲ ဆိုေတာ့ “ေထရ၀ါဒစစ္စစ္” ပါလို႕ ေႂကြးေက်ာ္ေနတဲ့
ျမန္မာႏိုင္ငံလို ႏိုင္ငံမ်ဳိးေတာင္မွ ဘာသာေရးဟာ “ေဗဒင္ပညာ၊ ေလာကီပညာ”
ေတြနဲ႕ မကင္းႏိုင္ၾကေသးဘူးဆိုတာ ထင္ထင္ရွားရွား ျပသေနတာပါဘဲ။ ဟိုးအရင္တုန္းကလည္း မကင္းခဲ့ဘူး။ အခုလည္း မကင္းဘူး။ ေနာင္လည္း ကင္းမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။
ေလာကီဒုကၡသံသရာထဲမွာ က်င္လည္ေနၾကရတဲ့ လူသားေတြဘဲဗ်ာ။ ဒုကၡေတြ႕လာရင္ အားကိုး ရွာၾကမွာေပါ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကလည္း “ငါ႕ကို ကိုးကြယ္ရာဟု မေအာက္ေမ႕ ၾကေလနဲ႕၊ ငါေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼတို႕ကိုသာ ကိုးကြယ္ ၾကေလာ့”
လို႕ ဆိုထားေတာ့ ဘုရားကိုလည္း အားကိုးလို႕က မရျပန္။ ဒီေတာ့ ဒုကၡက
လြတ္ေအာင္ ေဗဒင္ေတြ၊ ယၾတာေတြဘက္ ေရာက္လာၾကေတာ့တာေပါ႕ဗ်ာ။ ဘုရားေစတီဌာနေတြ
ဆိုတာလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အထြဋ္အျမတ္ ေနရာေတြ ျဖစ္ေလေတာ့
ဒီဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာတက္ၿပီး (ဘုရားကို အမွဴးထား၍ ေပါ႕ဗ်ာ) ၿဂိဳဟ္မင္းေတြ၊ ၿဂိဳဟ္တုိင္ေတြ၊ နတ္နန္းေတြ၊ ဓာတ္ခန္းေတြ၊ ေဗဒင္ဆိုင္ခန္းေတြ ျဖစ္လာၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။
တစ္ကယ္တန္းက်ေတာ့ ဒီလိုကိစၥေတြဟာ “ဗဟိဒၶ ကိစၥေတြပါ”။ ဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကို အထင္အျမင္ ေသးလိုက္ရင္ေတာ့ မွားသြားမယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္အရာမဆို “အကာရယ္၊ အႏွစ္ရယ္” ဆိုၿပီး ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ တစ္ကယ္ယူရမွာက အႏွစ္ျဖစ္ၿပီး အကာကို ပယ္ပစ္ရမွာေပါ႕ဗ်ာ။ “အကာကို ပစ္ၿပီး အႏွစ္ကို ရွာၾကပါ”
။
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရက ေစတီလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ရုပ္ပြားေတာ္လည္း မဟုတ္ဘူး။
ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြက အထိမ္းအမွတ္သေကၤတ ေတြပါ။
ဒါေတြေတာင္မွ အႏွစ္သာရ မဟုတ္ရင္ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ ၿဂိဳဟ္မင္း၊ ၿဂိဳဟ္တိုင္၊ နတ္နန္း၊ ဘိုးေတာ္ ေတြဆိုတာက တစ္ကယ့္ အေပၚယံအလႊာ အကာသက္သက္ေတြပါ။
တစ္ကယ့္ အႏွစ္သာရက “လကၡဏာေရး (၃)ပါး ၊ သစၥာ(၄)ပါး နဲ႕ မဂၢင္(၈)ပါး” တရားေတြပါ။ ဒီအႏွစ္သာရေတြကို ထိန္းသိမ္းထား ႏိုင္သေရြ႕ ဗုဒၶဘာသာဟာ ကြယ္ေပ်ာက္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။
ဒီေတာ့ သူ႕ဟာသူ ေဗဒင္နကၡတ္ေတြဘဲ ၀င္
ပါ,ပါ။ ၿဂိဳဟ္မင္းၿဂိဳဟ္တိုင္ေတြဘဲ ထား,ထား။ ဘိုးေတာ္ေတြ နတ္နန္းေတြဘဲ
ရွိ,ရွိ – တစ္ကယ့္ အႏွစ္သာရ မကြယ္ေပ်ာက္ ဖို႕သာ အဓိကပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ဒီအႏွစ္သာရေတြ မေပ်ာက္ကြယ္ေသးလို႕သာ ေဟာတစ္ပါး၊ ေဟာတစ္ပါး ဆိုၿပီး “ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္” ေတြ ထြက္ေပၚေနျခင္း မဟုတ္ပါလား။
ျမန္မာလူမ်ဳိး အေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း
(မကင္းႏိုင္လို႕သာ ေဗဒင္ယၾတာေတြ၊ ၿဂိဳဟ္ေျပနံေျပေတြ လုပ္ေနၾကရေပမယ့္) ဒါကို
နားလည္ ၾကပါတယ္။ နားမလည္တဲ့ လူေတြလည္း ရွိမွာေပါ႕ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္မို႕
ဒီေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ရင္ေတာ့ ေဗဒင္ နဲ႕ ဘာသာေရး ကင္းကြာ လို႕မရဘူး
ဆိုတာရယ္။ ေရာယွက္ေနသေယာင္ ရွိေပမယ့္ အႏွစ္သာရပိုင္း မွာေတာ့ သူ႕ဟာနဲ႕သူ
သတ္သတ္စီဘဲ ဆိုတာ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႕ယူဆပါတယ္။
တစ္ခုေတာင္းပန္ခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္႕ေဆာင္းပါးေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ မွားေနတဲ့ အခ်က္မ်ား ရွိခဲ့ရင္ Comment ထဲကေန
ေထာက္ျပႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေၾကာင္း အရာကို
ကိုယ္တစ္ကယ္ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိဖို႕ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္လို႕ အႀကံေပး
ခ်င္ပါတယ္။
ဘာသာေရးနဲ႕ေဗဒင္ မေရာယွက္ပါနဲ႕လို႕
ေျပာသူရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္မွာေတာ့ ေဗဒင္ေရာ၊ ဘာသာေရးေရာ
ႏွစ္ခုလံုး ေရာယွက္ေနမွာဘဲ။ ကိုယ္က တစ္ကယ္တန္းက်ေတာ႕ ေဗဒင္ပညာကို
အသက္ေမြးမႈအေနနဲ႕သာ လုပ္ေနရတာ ျဖစ္ၿပီး သိပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
အနားယူခ်င္လွပါၿပီ။
ေသျခင္းတရား ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး
နားလည္ သေဘာေပါက္ လာတဲ့ အခ်ိန္ကစ,ၿပီး ဘာသာတရားကိုဘဲ စိတ္၀င္စားပါေတာ႕တယ္။
ဒါကလည္း အသက္က စကားေျပာလာလို႕ပါ။ ကိုယ္ ေသခါနီးလာၿပီဆိုတာ ဆင္ျခင္မိလို႕ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေဗဒင္ေဟာရင္းနဲ႕ ကိုယ္နားလည္သေလာက္ တရားစကားေတြကိုလည္း “တစ္လံုး၊ တစ္ပါဒ” ဆိုတာလို ထည့္ေပးသြားမွာပါ။ ယူခ်င္သူ ယူႏိုင္ပါတယ္။ မယူခ်င္သူ မယူဘဲ ေနလို႕ ရပါတယ္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ယူပါ, ယူပါ လို႕ အတင္းအၾကပ္ မတိုက္တြန္းပါဘူး။
ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက အင္တာနက္ ေပၚမွာ ေျပာဆိုေရးသားၾကတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္ျခင္းစာတရား ရွိၾကပါခင္ဗ်ား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို ၀က္ဆိုဒ္တစ္ခုကို ဖန္တီးသူေတြက “အလင္းထဲက လူနဲ႕တူပါတယ္” ။ Comment ထဲမွာ ၀င္ေရးေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ လူကိုလည္းမျမင္ရ။ နာမည္ကလည္း “နာမည္၀ွက္” ေတြနဲ႕ဆိုေတာ့ “အေမွာင္ထဲက လူနဲ႕ တူတယ္”လို႕
ကၽြန္ေတာ္တင္စားခ်င္ပါတယ္ ။ အေမွာင္ထဲက လူက အလင္းထဲကလူကို
ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ေနရေပမယ့္ အလင္းထဲကလူက အေမွာင္ထဲကလူကို
မျမင္ႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ား။ အလင္းထဲကလူဟာ အေမွာင္ထဲကလူ ျပဳသမွ် ႏုရမယ့္ ဘ၀ပါ။
ဒါေၾကာင့္ အေမွာင္ထဲကလူက ခ်ီးမြမ္းသြားရင္လည္း ခံရမွာျဖစ္သလို
ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ်သြားရင္လည္း ခံရမွာပါဘဲ။ ေနာက္ဆံုး “ကေလာ္ဆဲသြားလည္း”
ခံရမွာပါဘဲ။ “ငါ” နဲ႕ ကိုင္တုပ္ သြားရင္လည္း ခံရမွာပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္
ကိုယ္ျခင္းစာ တရားေလး ရွိၾကပါလုိ႕ ေတာင္းပန္လုိက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
.
ဖတ္ရႈသူအားလံုးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။
ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴ-ေဗဒသုခုမ)
No comments:
Post a Comment