Saturday, May 30, 2009

အဂၤ၀ိဇၨာ အခ်ိန္ပိုင္း အယူအဆကြဲမ်ား


ကိုသိန္းေဖသည္ ကၽြႏ္ုပ္ထံသို႕ မၾကာခဏ လာေရာက္ခါ ေဗဒင္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာပညာယူ ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ဘေလာ့တြင္ကိုလည္း အင္တာနက္တြင္ ပံုမွန္ ဖတ္ရႈ ေနသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေလသည္။ ယေန႕သည္ တနဂၤေႏြေန႕ျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္၏ အားလပ္ရက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစာေစာစီးစီး ေပါက္ခ် လာေလသည္။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ လာဗ်ဳိ႕။ ကုိသိန္းေဖ ဒီမွာ ေရေႏြးၾကမ္းနဲ႕ ငါးေၾကာ္ ၿမီးၾကရေအာင္။ ကဲ – ဆို ။ ဘာသိခ်င္ျပန္ၿပီလည္း။

သိန္း။ ။ ဒီလိုဆရာ။ ဟုိတစ္ေန႕က မန္ယူ နဲ႕ ဘာကာပြဲကို ဆရာတြက္ထားတာ မဟာကာလဆိုေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ၾကည့္ေတာ့ ဆရာ့ခြင္အတိုင္း မဝင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါပါ။ (၂၄)ခါ ပိုင္းကို ဘယ္လိုပိုင္းပါသလဲဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ေအးဗ်။ မဟာကာလမွာလည္း အခ်ိန္ပိုင္းပံုနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း နည္းလမ္းစံုကို ေလ့လာၾကည့္တယ္။ မူလပထမအယူ အဆကေတာ့ ေန႕ပိုင္း (၈)ခါ၊ ညပိုင္း (၈)ခါ – တစ္ေန႕ကို (၁၆)ခါပိုင္းေပါ႕ဗ်ာ။ တစ္ခ်ိန္ကို တစ္နာရီခြဲယူတယ္ဆိုတာေတာ့ ကိုသိန္းေဖ သိၿပီးျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက သာမည ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ နည္းလို႕ လူသိမ်ားတဲ့ (၅)ခါပိုင္းစနစ္။ ဒါကေတာ့ အသံုးနည္းပါတယ္။


သိန္း။ ။ သိပါတယ္ဆရာ။ (၂၄)ခါပိုင္းက်ေတာ့ေကာဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ (၂၄)ခါပိုင္းက်ေတာ့ အခါတစ္ခါစီကို (၁)နာရီ စီယူသြားေတာ့ တစ္ေန႕မွာ (၂၄)နာရီ ဆိုေတာ့ (၂၄)ခါပိုင္းေပါ႕ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ထူးတာက (၁၆)ခါပိုင္းက ေနထြက္ခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ နံနက္ (၆)နာရီကေနစၿပီး တစ္နာရီခြဲစီယူတာျဖစ္ၿပီး ၊ (၂၄)နာရီပိုင္းက်ေတာ့ ညသန္းေခါင္ယံ (၁၂)နာရီ ေက်ာ္သြားခ်ိန္ကေန စၿပီးယူတယ္ဗ်။ အစျပဳတဲ့ အခ်ိန္ျခင္း မတူဘူးေပါ႕ဗ်ာ။

သိန္း။ ။ ဘယ္ဟာက ပိုမွန္သလဲဆရာ။ ဆရာ႕အေတြ႕အႀကံဳအရေပါ႕။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ အဲဒါ ျပႆနာေပါ႕ဗ်ာ။ သူ႕ဟာနဲ႕သူ မွန္ၾကတာခ်ည္းဘဲဗ်။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ တစ္ခုမွန္ရင္ တစ္ခုမွားရမွာေပါ႕တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္မၾကခဏ ေျပာခဲ့သလို ေဗဒင္ပညာဆိုတာ သိပၸံပညာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဂမၻီရပညာတစ္မ်ဳိးဗ်။ ဒီေတာ့ မွန္ကန္မႈဆိုတာ နည္းစနစ္အေပၚမွာ လံုးဝတည္မွီေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ေဟာေျပာတဲ့သူရဲ႕ ပညာပါရမီ အေပၚ မွာ ပိုတည္ေနတယ္လို႕ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္ဗ်။

သိန္း။ ။ ရွင္းေအာင္ထပ္ေျပာပါဦးဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ ေဗဒင္ပညာမွာ “လမိုင္း” ဆိုတာ ရွိတယ္ဗ်။ နည္းစနစ္ေတြ ဘယ္လို မူကြဲျပားေနေန သူနဲ႕ လမိုင္းကပ္မွလည္း မွန္တယ္ဗ်။ ဥပမာ- လူတစ္ေယာက္က အဂၤဝိဇၨာကို (၈)ခါပိုင္းနဲ႕ ေဟာေနတယ္။ မွန္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ (၈)ခါပိုင္းမွာ သိပ္မမွန္လို႕ (၂၄)ခါပိုင္းေဟာၾကည့္မွ မွန္လာတာလည္း ရွိတယ္ဗ်။ သူနဲ႕ လမိုင္းကပ္တာကိုး။ ဒီလိုဘဲ တစ္ခ်ဳိ႕ၾကျပန္ေတာ့ (၅)ခါပိုင္းနဲ႕ ေဟာၿပီး မွန္ကန္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ရွိတယ္။

သိန္း။ ။ ဆရာေရာ။ ဘယ္နည္းေတြကို အသံုးမ်ားလဲဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ လမိုင္းေပါ႕ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က အဂၤဝိဇၨာခ်ည္းသက္သက္ နဲ႕ တြက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ (၈)ခါပိုင္းကို ပိုၿပီးသေဘာက်တယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့အတြက္ ပိုၿပီး အမွန္မ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဟာကာႀကီးအေနနဲ႕ တြက္လိုက္ေတာ့ (၂၄)ခါပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ပိုၿပီး အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ေနျပန္တယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က စစ္တုရင္ထိုးသလိုဆိုရင္ “ခြခ်က္” ေပါ့ဗ်ာ။ ေဟာကိန္းတစ္ခုကို တစ္ဖက္မွာ အဂၤဝိဇၨာ(၈)ခါပိုင္းနဲ႕ တြက္လိုက္ၿပီး တစ္ဖက္မွာ မဟာကာလႀကီးကို (၂၄)ခါပိုင္းနဲ႕ တြက္လိုက္ၿပီး အေျဖႏွစ္ခုညွိၾကည့္လိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ အမွန္မ်ားတဲ့ ေဟာခ်က္တစ္ခု ထြက္လာတာေပါ႕ဗ်ာ။

သိန္း။ ။ အဂၤဝိဇၨာနဲ႕ မဟာကာလႀကီး ကြဲျပားပံု/ဆက္စပ္ပံုေလးကို ေျပာျပပါဦးဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ အဂၤဝိဇၨာပညာဟာ အတုလဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ႕နည္းလို႕ လူသိမ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္မေမြးခင္က ေရးသားခဲ့တဲ့ ဟိႏၵဴေဗဒင္က်မ္းတစ္ခ်ဳိ႕မွာ “သူရဇၨ၊ ေသာၾက၊ ဗုဒၶ၊ စေႄႏၵာ၊ ေသာရီ ၊ ဂုရု ၊ ေဘာမဆိုတဲ့ (ဆပြတ္) ရိုက္သြားတဲ့ ၿဂိဳဟ္စဥ္ဇယားကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဘူးတယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕က အေပၚတစ္လံုး၊ ေအာက္တစ္လံုး ရိုက္သြားတာ မဟုတ္ဘဲ “သူရဇၹအခ်ိန္ဆိုရင္ သူနဲ႕ဆိုင္တဲ့အေဟာ၊ ေဘာမခ်ိန္ဆိုရင္ သူနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ အေဟာမ်ဳိးေတြဘဲ ေတြ႕တယ္ဗ်။ ကာယကံရွင္ရဲ႕ ေမြးနံကိုေတာင္ မယူေတာ့ဘူး။ ၾကာသပေတးခ်ိန္ဆိုရင္ အေကာင္း၊ စေနခ်ိန္ဆိုရင္ အဆိုး ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးပါဘဲ။ အေပၚ (၃)လံုး ေအာက္ (၃)လံုး ဆပြတ္ရိုက္သြားတာ ကေတာ့ ဆရာေတာ္ခင္ႀကီးေဖ်ာ္က (ဟိႏၵဴမူကို ဆင့္ပြားၿပီး) တီထြင္ယူလိုက္တာလို႕ ကၽြန္ေတာ္ယူဆတယ္။ ဆရာေတာ္ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ဆိုတာကလည္း အင္မတန္ ဉာဏ္ႀကီးတာမဟုတ္လား။ ဒီလို အေပၚ (၃)လံုး ေအာက္ (၃)လံုး ဆပြတ္ရိုက္သြားတဲ့ အဂၤဝိဇၨာတိုင္ဟာ ေဗဒင္၊ ေဆး၊ အဂၢိရတ္၊ ဓာတ္ရိုက္ဓာတ္ဆင္၊ အင္းပညာတို႕သာမက ေနာက္ဆံုး “ထြက္ရပ္ေပါက္အထိ ေရာက္ႏိုင္တယ္” လို႕ ယံုၾကည္ၾကသူ ပညာရွင္ေတြ အေတာ္မ်ားတယ္ဗ်။

သိန္း။ ။ အဂၤဝိဇၨာကေန မဟာကလႀကီးျဖစ္လာပံုေလးေကာ ဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ ဒါကလည္း ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ႕ ႀကီးမားလွတဲ့ ဉာဏ္ပညာတစ္ခုလို႕ဘဲယူဆတယ္။ အဂၤဝိဇၨာ ဆပြတ္ရိုက္ပံုဟာ ဟိႏၵဴနည္းစနစ္တစ္ခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေပမဲ့ “မဟာကာလႀကီး” ကေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ မူအစစ္လို႕ ဆိုခ်င္တယ္ဗ်။ ဆရာေတာ္ဟာ အင္မတန္ဉာဏ္ပညာႀကီးေလေတာ့ အဂၤဝိဇၨာကိုလည္း ဟိႏၵဴနကၡတ္နည္းစနစ္တစ္ခုလို ဇာတာခြင္ ခ်ၿပီး ေဟာလို႕ရမယ့္ နည္းစနစ္ကို တီထြင္ခဲ့တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ မဟာကာလႀကီးမွာ ပါတဲ့ ၿဂိဳဟ္ေတြဟာ တကယ့္ ေကာင္းကင္ၿဂိဳဟ္သြားေတြ မဟုတ္ေပမဲ့ မွန္ကန္မႈမွာေတာ့ ေကာင္းကင္ ၿဂိဳဟ္သြားေတြနဲ႕ ေဟာေျပာတဲ့ နည္းစနစ္ေတြထက္ မသာရင္သာေနမယ္ ၊ ေအာက္က်မႈေတာ့မရွိဘူးဆိုတာ လက္ေတြ႕မဟာကာလဇာတာေပါင္းမ်ားစြာ တြက္ခ်က္သုေတသနျပဳေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က အခိုင္အမာ ေထာက္ခံပါတယ္။

သိန္း။ ။ မဟာကလႀကီးဟာ ဇာတာခြင္တစ္ခုအသြင္ ယူထားတယ္ဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ေဗဒင္ဥပေဒသေတြက လက္ရိုးအေပၚမွာ အေျခခံမလား။ လက္ဆန္းအေပၚမွာ အေျခခံမလား။ သူ႕ကို တတ္ေျမာက္ဖို႕အတြက္ လက္ရိုးပညာတတ္ထားဖို႕လိုမလား။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ ဒါဟာ အလြန္ေမးထိုက္တဲ့ ေမးခြန္းပါဘဲ။ မဟာကာလၿပီးကို ေဟာေျပာႏိုင္ဖို႕ လက္ဆန္းအေျခခံရွိဖို႕လိုသလို၊ လက္ရိုးအေျခခံလည္း ရွိဖို႕လိုတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ လက္ရိုးက သိပ္ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ႀကီး မဟုတ္ဘဲ- ကသစ္ၿဂိဳဟ္၊ ဥဳစ္ၿဂိဳဟ္၊ ရန္ၿဂိဳဟ္၊ မိတ္ၿဂိဳဟ္၊ ကိန္း၊ ႀတိေဂါဏ၊ ရာဇယုဂ္၊ ၿဂိဳဟ္ျမင္၊ ၿဂိဳဟ္ယွဥ္၊ ရာသီတို႕ရဲ႕သေဘာ၊ ဘာဝ သေဘာ၊ ၿဂိဳဟ္ ပရိယာယ္၊ ပါပေသာမ စတဲ့ အေျခခံအခ်က္ေတြေလာက္ သိရင္ဘဲ ရပါၿပီ။ ရန္ၿဂိဳဟ္ ၊ မိတ္ၿဂိဳဟ္ ယူပံုေတြကေတာ့ လက္ရိုးအတိုင္းယူတာ ပိုမွန္တယ္ဗ်။ ဥပမာ- လက္ဆန္းမွာ “ဥႆာ၊ စိန္ပန္း၊ ဒါန္းလွ၊ ကိုရွာ” ဆိုၿပီး တနဂၤေႏြနဲ႕ ေသာၾကာဟာ မိတ္ၿဂိဳဟ္ျဖစ္ေပမယ့္ မဟာကာလဇာတာမွာေတာ့ တနဂၤေႏြအိမ္မွာ ရပ္တည္တဲ့ ေသာၾကာဟာ ရန္ၿဂိဳဟ္အိမ္မွာ ရပ္လို႕ အခက္အခဲ ျပႆနာ ရွိမယ္ဗ်။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္က “မန္ယူ နဲ႕ ဘာကာ” ဘယ္သူႏိုင္မလဲ ဇာတာမွာ ဆႏၵျပည့္ဝမႈကို ေပးႏိုင္တဲ့ (၁၁)တန္႕သခင္ ေသာၾကာဟာ ရန္အိမ္ သိဂ္ရာသီမွာ ရပ္တည္ တာေလးကို ျပန္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

သိန္း။ ။ ဟုတ္ပါၿပီဆရာ။ ဆရာလည္း အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေပးလိုက္ရၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္။ ေနာက္တစ္ပတ္ တနဂၤေႏြေန႕က်ရင္ မဟာကာႀကီးဇာတာခ်ပံုကို ေျပာျပေပး ပါဦးဆရာ။

ကၽြႏ္ုပ္။ ။ ဟုုတ္ကဲ့ပါဗ်ာ။ မဟာကလႀကီးကို ခြင္ခ်ပံု အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ေဟာေျပာႏိုင္တဲ့ အဆင့္ထိေရာက္ေအာင္ နမူနာပံုေတြနဲ႕ ေျပာျပသြားမွာပါ။ ကဲ အဆံုးသတ္လိုက္ၾကရေအာင္။

ဖတ္ရႈသူအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။

ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴေဗဒသုခုမ)

No comments:

Post a Comment