Saturday, November 22, 2008

ဇမၺဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြန္း နိမိတ္ထြန္း၏


ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာေတြေတြအရ (၃၁) ဘံုကို အၾကမ္းအားျဖင့္ - လူ႕ဘံု၊ နတ္ဘံု၊ ျဗမၼာ႕ဘံုဆိုၿပီး သုဂတိဘံုက (၃)ဘံု။ ငရဲ၊ တိရိစာၦန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္ဆိ္ုတဲ့ ဒုကၡတိဘံုက (၄)ဘံု ဆိုၿပီး ခြဲျခားထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ လူသားေတြေနဖို႕အတြက္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဆိုတဲ့ ေတာင္ႀကီးကို ဝန္းရံၿပီး အေရွ႕ကၽြန္း၊ ေတာင္ကၽြန္း၊ အေနာက္ကၽြန္း၊ ေျမာက္ကၽြန္း ဆိုၿပီး ကၽြန္းႀကီးေလးကၽြန္း ရွိပါသတဲ့။ အဲဒီ ကၽြန္းႀကီးေလးကၽြန္းေပၚမွာ ေနထိုင္ၾကသူေတြဟာ လူ႕ဘံုေလာကသားေတြေပါ႕။

အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာင္တို႕ေနထိုင္တဲ့၊ ဘုရားအဆူဆူပြင့္တဲ့ ကၽြန္းကေတာ့ “ဇမၺဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြန္း” လို႕ ေခၚတဲ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ႀကီးရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာ တည္ရွိတဲ့ ေတာင္ကၽြန္း လို႕ဆိုပါတယ္။ က်န္တဲ့ကၽြန္းေတြမွာ ဘုရားပြင့္ေလ့မရွိဘဲ လက္ယာေတာင္ကၽြန္းလို႕ေခၚတဲ့ ေတာင္ကၽြန္းအရပ္သည္သာလွ်င္ ဘုရားရွင္ အဆူဆူပြင့္ေတာ္မူရာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘူမိနက္သန္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႕ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ အဆိုရွိပါတယ္။ (ဆရာေရ - ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ “ Google Map ” မွာၾကည့္တာ ဒီကၽြန္းေတြကို မေတြ႕ပါဘူးလို႕ေတာ့ ကပ္တီးကပ္ဖဲ့မေျပာနဲ႕ေနာ္။ ေလာကႀကီးမွာ ကိုယ္မသိႏိုင္ေသးတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ လို႕သာ ခံယူလုိက္ပါဗ်ာ။ တကယ္လည္း ေလာကႀကီးအေၾကာင္းကို လူေတြသိတာကနည္းနည္းေလးပါ။ မသိတာက တကယ့္ကို အမ်ားႀကီးပါ၊ ကိုယ့္မ်က္ေစ့နဲ႕ မျမင္လို႕သာ မရွိဘူးေျပာရရင္ ေန႕စဥ္ရႈရိႈက္ေနတဲ့ “ေလ” ကိုေကာ ျမင္ရလို႕လား။ ဒါေပမယ့္ “ေလ” ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ လက္ခံတယ္မဟုတ္လား။ ဒီလိုဘဲေပါ႕)


ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနထိုင္တဲ့၊ ဘုရားအဆူဆူပြင့္ေတာ္မူတဲ့ ဇမၺဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြန္း ဆိုတာ က်န္တဲ့ကၽြန္းေတြနဲ႕လံုးဝမတူတဲ့ အခ်က္က - “နိမိတ္ထြန္း” တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါဘဲ။ “ဇမၺဴဒီပါ လက္ယာေတာင္ကၽြန္း နိမိတ္ ထြန္း၏” လုိ႕ က်မ္းစာ အဆူဆူမွာ ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။

ဒီေတာင္ကၽြန္းမွာ ေကာင္းတာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိုးတာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျဖစ္မယ့္ပ်က္မယ့္ အရာအားလံုးအတြက္ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္က အရင္လာတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ “ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္လည္း နိမိတ္ကအရင္လာတယ္၊ ပ်က္မယ္ဆိုရင္လည္း နိမိတ္က အရင္လာတယ္” လို႕ ဆိုပါတယ္။ လူေတြကသာ သတိမထားမိခ်င္ေနမယ္။ ျဖစ္မယ့္ပ်က္မယ့္ ကိစၥေတြအားလံုးဟာ နိမိတ္တစ္ခု၊ (တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ခုထက္ပိုၿပီး) နိမိတ္ျပတတ္ပါတယ္။ ေရွ႕ေျပး ပုဗၺနိမိတ္ လာၿပီးမွ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္လာတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားပြင့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း အႏွစ္ရာနဲ႕ခ်ီၿပီးကတည္းက ပုဗၺနိမိတ္ေတြ ေပၚပါတယ္။ မယ္ေတာ္မာယာရဲ႕ ဝမ္းၾကာတိုက္ကို ဘုရားေလာင္း ဝင္စားေတာ့မယ္ဆိုရင္လည္း- ငလွ်င္လႈပ္ျခင္း၊ ေတာ္လဲျခင္း၊ ပန္းနံ႕သာမိုးမ်ားရြာသြန္းျခင္း၊ အလံုးစံုေသာ တူရိယာတို႕သည္ မတီးမမႈတ္ဘဲ အလိုလို ျမည္ျခင္း၊ အခ်ိန္အခါ မဟုတ္ဘဲ သစ္ပင္ပန္းမန္ အားလံုး ဖူးပြင့္လာျခင္း၊ ငရဲမီးမ်ားေခတၱၿငိမ္းသက္သြားျခင္း - - စတဲ့ (၃၂) ပါးေသာ ပုဗၺနိမိတ္ေတြျပၿပီးမွ ဝင္စားလာတာပါ။ ဘုရားသခင္ဖြားေတာ္မူမယ့္ နိမိတ္၊ ဘုရားေလာင္း ေတာထြက္ေတာ့မယ့္ “သူအိုသူနာ သူေသရဟန္း” ဆိုတဲ့ နိမိတ္ႀကီး (၄)ပါး၊ ဘုရားပြင့္ေတာ့မယ့္ နိမိတ္၊ ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ့မယ့္ နိမိတ္ စသျဖင့္ နိမိတ္ေတြ ရွိၾကတာကို ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းလိုလို ၾကားဘူးနားဝရွိၾကမွာပါ။

အဂၤုလိမာလဆိုတဲ့ လက္ညိႇဳးေပါင္းတစ္ေထာင္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ လူဆိုးႀကီးဆိုရင္လည္း သူေမြးဖြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္တိုင္းျပည္လံုးမွာ ရွိတဲ့ ဓါး၊ လွံ၊ လက္နက္ေတြ နဲ႕ ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ နန္းေတာ္ထဲမွာရွိတဲ့ ဓါးလွံလက္နက္ေတြဟာ အေရာင္တဝင္းဝင္း ေတာက္ၿပီး၊ အသံမ်ဳိးစံုမည္လာတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

မွန္နန္းရာဇဝင္ႀကီးကို ဖတ္ၾကည့္ရင္လည္း မင္းေလာင္းေပၚမယ့္ နိမိတ္၊ ရွင္ဘုရင္ေတြ နန္းက်မယ့္နိမိတ္၊ ကံေတာ္ကုန္မယ့္ နိမိတ္၊ စစ္ေအာင္ႏိုင္မယ့္ နိမိတ္၊ စစ္ရႈံးမယ့္ နိမိတ္ေတြကို ေတြ႕ရမွာပါ။

ေရွးေခတ္လူေတြကေတာ့ အတိတ္တို႕ နိမိတ္တို႕ကို ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ေလးစားလိုက္နာၾကတယ္။ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြ ကေတာ့ ဒါေတြကို အယံုအၾကည္မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ “Date Out ” သြားၿပီးလို႕ဘဲ ေျပာၾကမွာပါ။ အယူသည္းတယ္။ အစြဲအလန္းႀကီးတယ္။ သိပၸံနည္း မက်ဘူး ဆိုတာေတြနဲ႕ လာၾကမွာပါဘဲ။

ဒါေပမယ့္ ဒီေခတ္မွာလည္း အတိတ္တို႕၊ နိမိတ္တို႕၊ အိပ္မက္တို႕ကို ယံုၾကည္ၿပီး ေန႕စဥ္ အသံုးခ်ေနတဲ့ လူတန္းစားေတြ ကလည္း ရွိေသးတယ္။ သူတို႕ကေတာ့ (၂)လံုး၊ (၃)လံုး သမားေတြေပါ႕။ ညက အိပ္မက္ထဲမွာ လူေသတာကို မက္တယ္ေဟ့။ ကေန႕ ေတာ့ သုညတစ္လံုးက်ိန္းေသဘဲ - - - တို႕။ - - - မနက္က ဘုရားလွည့္လာတာေတြ႕တယ္ေတာ့- ဒီေန႕ေတာ့ (၉) ပါလိမ့္မယ္ ထင္တယ္တို႕ နဲ႕ ေန႕စဥ္ကို အတိတ္နိမိတ္ေကာက္ေနၾကတာကို ၾကားၾကမွာပါ။ မွန္တာလည္း ရွိ၊ မွားတာလည္း ရွိ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာ့ မွားၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးက်မွသာ “ေပါက္ေဖာ္” လုပ္ၾကၿပီး - - - ငါ႕ႏွယ္ကြာ - - ဒီေလာက္ရွင္းရွင္းႀကီး ျပရက္သားနဲ႕ ေသာက္တလြဲ ေကာက္မိတယ္တို႕၊ ဘာတို႕ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။

အမွန္ကေတာ့ ဒီလိုေသးသိမ္တဲ့ ေလာင္းကစားကိစၥေလးေတြ ကေနစၿပီး ၊ အင္မတန္ အေရးႀကီးလွတဲ့ တိုင္းေရးျပည္ရာ ကိစၥအထိ အရာအားလံုးဟာ အတိတ္နိမိတ္ အရင္လာၿပီးမွ ျဖစ္ရ/ပ်က္ရတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေလးအနက္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေပၚလာတဲ့ နိမိတ္ကို ေကာက္တဲ့ေနရာမွာ ထက္ျမက္တဲ့ ဉာဏ္ပညာလိုတယ္။ အေတြ႕အႀကံဳ လိုတယ္။ ခပ္ေပါ႕ေပါ႕ေလး မေကာက္ယူဘဲ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးေတာႀကံဆတတ္ဖို႕လိုတယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ ဒါမွ မွန္ကန္တဲ့ နိမိတ္ေကာက္ကိန္းကို ရႏိုင္ပါမယ္။

နိမိတ္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မမွားႏိုင္ဘူး။ ေကာက္ယူပံုလြဲလို႕သာ မွားခ်င္မွားပါလိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း အေတြ႕အႀကံဳက အမ်ားဆံုးလိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ “ပါရမီ” ေပါ႕။ “ပါရမီ” ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းျပရဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ဟိုး အတိတ္, အတိတ္ ဘဝေတြက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အက်ဳိးဆက္လို႕ ဆိုရပါမယ္။ ပါရမီ နဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ေဗဒင္သမိုင္းမွာ အတိတ္နိမိတ္ပညာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေခတ္တစ္ေယာက္လို႕ ဆိုႏိုင္ခဲ့တဲ့ “အယူေတာ္မဂၤလာ ဦးႏိုး” ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းက သက္ေသသာဓက ျဖစ္ေနပါတယ္။

အယူေတာ္မဂၤလာဦးႏိုးဟာ အဲဒီေခတ္အခါက ရွင္ဘုရင္အပါးမွာ ခစားေနၾကတဲ့ ပုဏၰားျဖဴ၊ ပုဏၰားညိဳ၊ ဟူးရား၊ ပုေရာဟိတ္ ေတြရဲ႕ ေနလနကၡတ္ေတြနဲ႕ တြက္ခ်က္ေဟာေျပာတဲ့ပညာေတြကို အံတုၿပီး ဘာတြက္ကိန္းမွ မပါတဲ႕ အတိတ္နိမိတ္ဆိုတဲ့ ပညာနဲ႕ ဒက္ထိေဟာေျပာၿပီး ေက်ာ္ၾကားခဲ့ သူတစ္ဦးပါ။ သူဟာ ဘယ္သူမွ ဘယ္သူမွ မေတြးမႀကံႏိုင္သလို ႀကံေတြးဆၿပီး အမွန္တရားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပါရမီထူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးလို႕ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အတိတ္နိမိတ္ပညာကို ပိုမို ေလးနက္ခန္႕ျငားတဲ့ စကားလံုးျဖစ္တဲ့ “ အယူေတာ္ မဂၤလာ” ဆိုတဲ့ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ ကိုပါ ခ်ီးျမႇင့္ခံခဲ့ရသူျဖစ္ပါတယ္။ အယူေတာ္ မဂၤလာဦးႏိုးရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္ေတြမွာ ဝယ္ဖတ္လို႕ ရႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒီအေၾကာင္းကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး မေရးေတာ့ပါဘူး။

(ဒီေနရာမွာ အတိတ္နိမိတ္ပညာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ဖတ္ခ်င္ရင္ “ ဝဏၰေက်ာ္ထင္ သီရိပ်ံခ်ီ ဦးဘသိန္း ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ အယူေတာ္မဂၤလာ” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကေလးကို ပညာအလင္းျပ စာအုပ္ဆိုင္မွာ ဝယ္လို႕ရပါေသးတယ္။ တစ္ခ်ိန္က အလြန္ရွားပါး စာရင္းဝင္ စာအုပ္ပါ။ အခုတစ္ခါ ျပန္ရိုက္တာပါ။ ေျပာေလာက္ေအာင္ ေကာင္းပါတယ္။ ကုန္သြားရင္ ေနာက္ထပ္ ျပန္ရိုက္ခ်င္မွ ရိုက္ေတာ့မယ္။ ျမန္မာ့ရိုးရာေဗဒင္ပညာ ဝါသနာပါသူတိုင္း ေဆာင္ထားသင့္တဲ့စာအုပ္ပါ)

အယူေတာ္မဂၤလာဆိုတဲ့ အတိတ္နိမိတ္ပညာရဲ႕ ေဘာင္ထဲမွာ အက်ဳံးဝင္ေနတဲ့ ေဝါဟာရေတြကေတာ့ “ အတိတ္၊ နိမိတ္၊ ဘေဝါ၊ တေဘာင္၊ စနည္း” တုိ႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။

“အတိတ္ နဲ႕ နိမိတ္” ကေတာ့ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးနဲ႕တရုတ္ႀကီးလိုပါဘဲ။ သေဘာသြားျခင္း အတူတူပါဘဲ။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ အတြက္ျဖစ္ေစ၊ လူအမ်ားအတြက္ျဖစ္ေစ ေကာက္ယူႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းနဲ႕ပိုၿပီး သက္ဆိုင္တဲ့ သေဘာ ရွိပါတယ္။ “ဘေဝါ” ကေတာ့ တိုင္းေရးျပည္ရာနဲဲ႕ ပိုၿပီး သက္ဆိုင္ပါတယ္။ တိုင္းေရးျပည္ေရးအတြက္ သီးသန္႕ ေကာက္ယူရတာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ငလွ်င္လႈပ္တာ၊ ဘုရားေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္တာ၊ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြကေန ေခၽြးထြက္တာ၊ လကိုၾကယ္ေဖာက္တာ၊ ၾကယ္ေႂကြတာ စတာေတြဟာ “ဘေဝါ” အမ်ဳိးအစားေတြထဲမွာ ပါပါတယ္။

“စနည္း” ဆိုတာကေတာ့ ျပႆနာတစ္ခုခုအတြက္ အေျဖရွာခ်င္လို႕ အျပင္ကိုထြက္ၿပီး ဘာျမင္ရလဲ၊ ဘာၾကားရလဲဆိုတာကို ေလ့လာၿပီး ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ ျပႆနာကို အေျဖရွာတာျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္နိမိတ္ပညာကို တတ္ကၽြမ္းသူေတြ အေျဖရွာေလ့ရွိတဲ့ နည္းစနစ္တခု ျဖစ္ပါတယ္။

“အျပင္ထြက္ၿပီး စနည္းနာ လိုက္ဦးမယ္” ဆိုတာမ်ဳိး ၾကားဘူးၾကမွာပါ။ စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပႆနာတစ္ခုကို တြက္ခ်က္မႈေတြမလုပ္ဘဲ - အေျဖရွာခ်င္တဲ့အခါမွာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္းနဲ႕ စနည္းနာေလ့ရွိပါတယ္။ ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ ကိစၥကို တိုင္တည္ထားၿပီး ေတြ႕သမွ် ျမင္သမွ်ေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ နိမိတ္ျဖစ္ပါေစလို႕ စိတ္ထဲက ရည္စူးထားရတာေပါ႕။ မၾကာပါဘူး။ တိုက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥတစ္တစ္ခုခုေတာ့ ေတြ႕လာရတာပါဘဲ။

ဥပမာ- စနည္းနာပံုေလးတစ္ခုကို ေျပာျပပါဦးမယ္ - ေယာက်ၤားေလးတိုင္းလိုလို စိတ္ဝင္စားတဲ့ ေဘာလံုးပြဲေလး တစ္ခုအေၾကာင္းကို ကိုယ္ေတြ႕စနည္းနာ ခဲ့ပံုေလး တင္ျပပါဦးမယ္။ မန္ယူ နဲ႕ အာစင္နယ္ ကန္မယ့္ပြဲတုန္းကေပါ႕။

ညေနခင္းေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ၿပီး စနည္းနာၾကည့္ေတာ့ မၾကာပါဘူး။ ေတြ႕ေတာ့တာပါဘဲ။ လူတစ္ေယာက္ ကုန္းကုန္းကြကြနဲ႕ လုပ္ေနတာေတြ႕လို႕ မေယာင္မလည္နဲ႕ အနားကပ္ၿပီး စနည္းနာၾကည့္ေတာ့ ဖိနပ္ျပတ္ေနတာ ခင္ဗ်။ သူ႕ပါးစပ္ကလည္း ေျပာေသးတယ္။ ဒီ ဖိနပ္ႏွယ္ကြာ၊ အိမ္တုန္းက မျပတ္ဘဲ အျပင္ေရာက္မွ ျပတ္ရသလားကြာ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ အေျဖရလိုက္ပါၿပီ။ “ဖိနပ္” နဲ႕ “မန္ခ်က္စတာယူႏိုက္တက္” က ေရွ႕ဆံုးေန႕နံ နဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႕နံ (ၾကာသပေတး နဲ႕ စေန) ဓာတ္တူနံတူ။ “ျပတ္” ေနတယ္ဆိုကတည္းက မန္ယူ အတြက္ သိပ္မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဒီၾကားထဲေျပာလိုက္တာက “အိမ္မွာတုန္းက မျပတ္ဘဲနဲ႕အျပင္ေရာက္မွျပတ္တယ္” ဆိုတာက - အဲဒီေန႕ကန္မယ့္ပြဲမွာ အာစင္နယ္က အိမ္ကြင္း၊ မန္ယူက အေဝးကြင္း (အျပင္ကြင္း)။ အဲဒီေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ရင္ မန္ယူဟာ အိမ္ကြင္းမွာဆိုရင္ေတာ့ မရႈံးႏိုင္ဘဲ အေဝးကြင္း (အျပင္ကြင္း) မွာ ရႈံးလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ အေျဖထုတ္လို႕ရလိုက္ပါတယ္။ တကယ္လည္း (၂-၁)နဲ႕ မန္ယူရႈံးခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ဟို ၿပီးခဲ့တဲ့ (၂)ပတ္က ပြဲေနာ္။

“တေဘာင္” ဆိုတာကေတာ့ ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြ သူတို႕ဟာသူတို႕ လုပ္ၿပီး သီဆိုၾကတဲ့ ကဗ်ာတိုေလးေတြ နဲ႕ သီခ်င္းမ်ဳိး ေတြျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္နဲ႕သာမက တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုး၊ ကမ႓ာႀကီးတစ္ခုလံုးနဲ႕ပါ သက္ဆိုင္ေနတတ္ ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သီေပါမင္း နန္းတက္ လာေတာ့ ဒီလို တေဘာင္ေပၚခဲ့ဘူးပါတယ္။

“တုန္းေအာက္က သီတြန္၊ လူလြန္မသား၊ မုန္႕ဆီေၾကာ္ အလယ္အက္၊ ျပည္ဖ်က္မယ့္သား” တဲ့။ တုန္းေအာက္က သီတြန္ ဆိုတာ “သီေပါမင္းဟာ မင္းတုန္းမင္းရဲ႕ သားေတာ္တစ္ပါးမဟုတ္လား။ “တုန္း” က “မင္းတုန္း” ၊ “သီ” က “သီေပါ” ။ လူလြန္မသား ဆိုတာ သီေပါမင္းရဲ႕ မယ္ေတာ္ဟာ လူ႕ေဘာင္ေလာကကို လြန္ေျမာက္ၿပီး သီလရွင္ဝတ္သြားလို႕ “လူလြန္မ,သား” လို႕ တင္စားေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ “မုန္႕ဆီေၾကာ္အလယ္အက္” ဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ မသိပါဘူး။ ကာရံညီေအာင္ ညႇိထားတာလို႕ ထင္ပါတယ္။ “ ျပည္ဖ်က္မယ့္သား” ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ သူရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ညံ့ဖ်င္းလို႕ တိုင္းျပည္ပ်က္ၿပီး အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ကို ေရာက္သြားတာေပါ႕။

ေနာက္တစ္ခါ အဂၤလိပ္ေျပးၿပီးခါနီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တို႕ အေမရဲ႕ ဇာတိျဖစ္တဲ့ ေရနံေခ်ာင္းၿမိဳ႕မွာ အရူးမတစ္ေယာက္က သူ႕ဟာသူ သဲပံုေစတီ တစ္ဆူတည္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီမွာ “အရူးမ ဘုရားတည္၊ တန္ခူးလ ကုလားကြယ္” ဆိုတဲ့ တေဘာင္တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။ တကယ္လည္း တန္ခူးလေလာက္မွာ ဂ်ပန္ေတြဝင္လာၿပီး ကုလားလို႕ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေတြ အိႏၵိယ ကို ဆုတ္ခြာေျပးရပါတယ္။

တစ္ခါ ဂ်ပန္ေတြ ဝင္လာေတာ့လည္း လ ကို ေသာၾကာၾကယ္ေဖာက္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုျဖစ္လာၿပီး - “ လ ကို ၾကယ္ေဖာက္ ဂ်ပန္ေရာက္၊ ေရာက္သည့္ဂ်ပန္ (၃)ႏွစ္ခံ” ဆိုတဲ့ တေဘာင္ေပၚလာပါတယ္။ ဂ်ပန္ဟာ ျမန္မာျပည္ကို ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာ ဝင္လာၿပီး ၁၉၄၅ ခုမွာ စစ္ရႈံးလို႕ ဂ်ပန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၿပီးသြားတဲ့အတြက္ ဒီတေဘာင္ဟာလည္း မွန္တယ္လို႕ ဆိုရမွာပါ။

ဖ.ဆ.ပ.လ ေခတ္မွာ တည္ၿမဲပါတီနဲ႕ သန္႕ရွင္းပါတီတို႕ အၿပိဳင္အဆိုင္မဲဆြယ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ “ဘဝသံသရာ” ဇာတ္ကားႀကီးေပၚထြက္လာၿပီး အဲဒီဇာတ္ကားထဲမွာပါတဲ့ “ ဘဝသံသရာ၊ ရွည္လ်ားေထြျပား၊ မေနမနား တစ္သြားတည္းသြားၾကတာ - - - ဘယ္ဟာ မတည္ၿမဲ၊ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္၊ အေၾကာင္းမွန္ ကမၼသကာ - - -) ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဟာ လူတိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ႕ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ေတးသီခ်င္း “ဘေဝါ” အမ်ဳိးအစားထဲမွာ ပါလိမ့္မယ္။ “ဘယ္ဟာ မတည္ၿမဲ” ဆိုတဲ့ အတိုင္း - တည္ၿမဲ ပါတီဟာ မတည္ၿမဲေတာ့ဘဲ သန္႕ရွင္းပါတီကို မဲအျပတ္အသတ္နဲ႕ ရႈံးနိမ့္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ တေဘာင္အတုေတြ ဖန္တီးၿပီး ျပည္သူ႕ၾကားထဲမွာ ျဖန္႕ေဝတာ မ်ဳိးလည္း ရွိလာပါတယ္။ ဥပမာ - ဦးေနဝင္းရဲ႕ (မ.ဆ.လ)အစိုးရ လက္ထက္မွာ “ဆန္တျပည္ (၁ဝ)ျပား၊ ဦးႏုလာမွစား” ဆိုၿပီး ဦးႏုရဲ႕ ေနာက္ပါ အေပါင္း အပါေတြကေန ျဖန္႕ေဝခဲ့တာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက တေဘာင္ဆိုတာ သူ႕အလိုလိုေပၚလာတတ္တာပါ။ ႀကံရြယ္ခ်က္နဲ႕ တမင္ဖန္တီးယူလို႕ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတေဘာင္ဟာလည္း “တေဘာင္အတု” ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွျဖစ္မလာ ခဲ့ပါဘူး။

အတိတ္၊ နိမိတ္၊ တေဘာင္ေတြကို ျဖစ္လာတဲ့ ေနရာမွာ “ကေလးရယ္၊ သူရူးရယ္၊ သဘင္သည္” ေတြရယ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ အေရးႀကီးတဲ့ က႑မွာ ပါေနပါတယ္။ ကေလးေတြေျပာတဲ့စကားနဲ႕ သီခ်င္းေတြရယ္ - အရူးေတြေျပာတဲ့စကားနဲ႕ အျပဳအမူေတြရယ္ - သဘင္သည္လို႕ေခၚတဲ့ အခုေခတ္ ရုပ္ရွင္၊ ဗြီဒီယို၊ ဂီတပညာရွင္ေတြရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္မႈနဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာ “အတိတ္နိမိတ္” သေဘာသာမက “ တေဘာင္၊ ဘေဝါ ” လို႕ေခၚတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရးကိစၥေတြမွာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိေနတာကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဆိုေတာ္လို႕ေခၚတဲ့ သီခ်င္းသည္ေတြရဲ႕ သီခ်င္းေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ တေဘာင္၊ ဘေဝါေတြ ျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ၂ဝဝ၃-၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ Iron Cross ေတးဂီတအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဟာ တိုင္းျပည့္အႏွံ႕ အေတာ္ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ေရာဂါ” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ႕သံစဥ္ေလးကလည္း အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။ လူငယ္တိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာလဲ “ေရာဂါ - ေရာဂါ” နဲ႕ေပါ႕ ။ သိပ္မၾကာပါဘူး၊ တစ္ခ်ိန္တည္းလိုပါဘဲ။ ကမ႓ာ႔လူသားအားလံုးကို တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ျခားသြားေစတဲ့ “ဆားစ္” ေရာဂါတို႕၊ “ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြး” ေရာဂါတို႕ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။

အခု ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ သၾကၤန္ကာလတုန္းက ေနရာတိုင္းမွာ ကေလး၊ လူႀကီး အားလံုး သီဆိုေနတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို လူတိုင္း သတိထားမိၾကမွာပါ။ အဲဒါကေတာ့ “အိုးေလးလႈပ္ပါေဟ့၊ အိုးေလးလႈပ္ပါေဟ့” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕က “အိုးေလးတြင္ အားမရဘဲ အိုးႀကီးလႈပ္ပါေဟ့၊ အိုးႀကီးလႈပ္ပါေဟ့” ပါ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။

အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္၊ ဆရာလည္းျဖစ္တဲ့ “မဟာဘုတ္သကၡတ္ပညာရွင္ ဆရာဦးေအာင္ၾကင္” က “ဆရာေရ - - ဒီသီခ်င္း ဒီေလာက္ေရပန္းစားေနတာ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ သိပ္ဘဝင္မက်လွဘူး။ “အိုး” ဆိုတာ ေရထည့္တာကို ေျပာသလို အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ စီးပြားေရးကိုလည္းေျပာတာဗ်။ အိုးေလးေရာ အိုးႀကီးေရာ ဆိုေတာ့ နဲနဲရွိတဲ့လူေကာ၊ မ်ားမ်ားရွိတဲ့ လူေကာ လႈပ္ခတ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ၾကမယ့္ ကိန္းခန္း ဘဲဗ်။ ေနာက္ၿပီး “အိုးအိမ္ဦးစီး ဌာနတို႕၊ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္တို႕ - စသျဖင့္ အိုး နဲ႕ အိမ္ နဲ႕ တြဲေခၚၾကတယ္မဟုတ္လား” “အိုး” ဆိုရင္ “အိမ္” လည္းပါတယ္ဗ်။ “စည္းစိမ္(စီးပြား)လည္း ပါလိမ့္မယ္ဗ်” လို႕ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ဖတ္ထားဘူးတယ္ဗ်။

သိပ္မၾကာပါဘူးဗ်ာ။ “နာဂစ္” ႏွိပ္စက္လိုက္တာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြသာမက အသက္ေတြပါ ဆံုးရႈံးသြားၾကရတယ္မဟုတ္လား။ (အဲဒီေန႕က ေလေတြတဝုန္းဝုန္း တိုက္ေနတဲ့ မနက္ (၄)နာရီေလာက္မွာ ဆရာဦးေအာင္ၾကင္ဆီကို “ဆရာေရ - ဆရာ နိမိတ္ေကာက္တာ မွန္လွခ်ည့္လား” လို႕ေတာင္ လွမ္းၿပီးဖုန္းဆက္မိေသးတယ္)

ဒါေတာင္မွ ဒီနိမိတ္က မၿပီးေသးဘူး ။ အခု အေမရိကန္ႏိုင္ငံက စလိုက္တဲ့ ဘဏ္ပ်က္၊ စီးပြားပ်က္ကပ္ဟာ ကမၻာအႏွံ႕ထိေအာင္ နဲနဲရွိသူေရာ မ်ားမ်ားရွိသူေရာပါ လႈပ္ခတ္ေနၿပီ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ဳိ႕ နိမိတ္၊ တေဘာင္ နဲ႕ ဘေဝါေတြဟာ ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္သာမက တစ္ကမၻာလံုးနဲ႕ပါ သက္ဆိုင္ေနတတ္တယ္။ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြ သိပ္ေကာင္းလာတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ကမ႓ာႀကီးဟာ ရြာႀကီးတစ္ခုလိုျဖစ္လာၿပီး “ကမၻာ့ရြာႀကီး” လို႕ေတာင္ တင္စားေခၚေဝၚေနၾကၿပီ မဟုတ္လား။ ရြာအေရွ႕ပိုင္းက ျဖစ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ဟာ ရြာအေနာက္ပိုင္းက ခ်က္ျခင္းသိရသလိုဘဲ ကမၻာ့တစ္ေနရာက အျဖစ္အပ်က္ဟာ မိနစ္ပိုင္း၊ စကၠန္႕ပိုင္းအတြင္း တစ္ကမ႓ာလံုးက သိႏိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္ကို ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ “အတိတ္၊ နိမိတ္၊ တေဘာင္၊ ဘေဝါ” တစ္ခုဟာ ၿမိဳ႕ရြာတစ္ခု၊ ႏိုင္ငံတစ္ခုနဲ႕သာမက တကမၻာလံုးနဲ႕ပါ သက္ဆိုင္လာပါၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ အယူေတာ္မဂၤလာ လို႕ ေခၚတဲ့ “အတိတ္၊ နိမိတ္၊ ဘေဝါ၊ တေဘာင္၊ စနည္း” ဆိုတဲ့ ပညာေတြဟာ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ အယူသည္းတဲ့ ပညာေတြမဟုတ္ဘဲ အကယ္ရွိ၊ အဟုတ္ရွိ၊ လက္ေတြ႕မွန္တဲ့ပညာမ်ားျဖစ္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေလးေလးနက္နက္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးလူႀကီးေတြဟာ “နိမိတ္မရွိတဲ့ စကားမ်ား မေျပာၾကနဲ႕၊ မနက္ ေစာေစာစီးစီး က်က္သေရမရွိတဲ့ စကားမ်ား မေျပာၾကနဲ႕” လို႕ ဆိုဆံုးမေလ့ရွိၾကပါတယ္။

အခုေခတ္လူငယ္ေတြဟာ အဝတ္အစားကို ဖရိုဖရဲဝတ္လာၾကပါတယ္။ အနက္ေရာင္ေတြ၊ အရိုးေခါင္းပါတဲ့တီရွပ္ေတြ၊ တမင္တကာ စုတ္ၿပဲေအာင္လုပ္ထားတဲ့ အက်ႌေဘာင္းဘီေတြ ေခတ္စားေနၾကတာဟာ ဘယ္လိုမွ နိမိတ္ေကာင္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အနက္ေရာင္ဟာ တကယ္ေတာ့ စေနၿဂိဳဟ္ရဲ႕အေရာင္၊ ဒုကၡ နဲ႕ မရဏ ရဲ႕ အေရာင္။ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈရဲ႕အေရာင္ပါ။ အရိုးေခါင္း ဆိုတာကလည္း ေသျခင္းတရားကို တိုက္ရိုက္ရည္ညႊန္းေနတာပါ။ အစုတ္အၿပဲေတြ တမင္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဝတ္ေနၾကတာလည္း အစုတ္စုတ္ အျပတ္ျပတ္ ျဖစ္ေတာ့မလားလို႕ စဥ္းစားစရာပါ။ ရွာထိုးဦးထုပ္ေတြကို ေနာက္ျပန္ေဆာင္းေနၾကတာဟာလည္း ေရွ႕ကို တက္လွမ္းဖို႕ မညႊန္ျပေတာ့ဘဲ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ဖို႕ ညႊန္ျပေနတဲ့ နိမိတ္လို႕ ယူဆစရာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုဝတ္စား ေနတာေတြကို ျမင္ရတာ လံုးဝ စိတ္မခ်မ္းသာ စရာပါဘဲ။

ေနာက္တစ္ခုလူငယ္ေတြစကားေျပာလိုက္ရင္ “ေသ” စကားက အၿမဲပါတာကို သတိထားမိပါတယ္။ “အေသမုန္းတယ္” တို႕ ၊ “အေသႀကိဳက္တယ္” တို႕၊ “အေသမိုက္တယ္” တို႕၊ “ေသၿပီဆရာ” တို႕။ ဒါေတြကလည္း လံုးဝမေကာင္းပါဘူး။ “စကားေနာက္၊ တရားပါ” ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ နာေရးေၾကာ္ျငာကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အသက္ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ေသတဲ့သူေတြ ပိုမ်ားလာတာကို သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ “သီးမွည့္ တဝင္းဝင္း၊ သီးကင္းတျဖဳတ္ျဖဴတ္” ဆိုတဲ့ စကားပံုေပၚလာတာပါ။ အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြက အေသနည္းၿပီး အသက္ငယ္တဲ့သူေတြ အေသပိုမ်ား လာတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုရင္ ဇာတိၿမိဳ႕ကေလးမွာ “နာေရး” ျဖစ္ၿပီ ဆိုရင္ အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီး ေတြဘဲမ်ားပါတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕မ်ား ေသတယ္ၾကားရင္ အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး သြားၾကည့္ရပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္လတုန္းက မိဘဘိုးဘြားေတြကို ကန္ေတာ့ဖို႕ အညာကို ျပန္သြားတဲ့အခါ ဟိုလူငယ္ေလးကို မေတြ႕လို႕ေမးၾကည့္ - ေသသြားၿပီ (AIDS နဲ႕) ။ ဒီကေလးကို မေတြ႕လို႕ ေမးၾကည့္ ေသသြားျပန္ၿပီ - (အရက္ နဲ႕) ။ ဟိုခ်ာတိတ္ မေတြ႕ျပန္လို႕ ေမးၾကည့္၊ ေရႊသြားတူးရင္း ေသသြားၿပီ (ငွက္ဖ်ား နဲ႕) ။ လူငယ္ေလးေတြ သိပ္ေသၾကတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ လူငယ္ဘဝ နဲ႕ ေသျခင္းတရားနဲ႕ဟာ ဘာမွ မဆိုင္သလိုပါဘဲ။

“စကားေနာက္ တရားပါ” ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဇာတိၿမိဳ႕ေလးက ရပ္ကြက္ထဲမွာ အပ်ဳိႀကီး တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ အပ်ဳိႀကီးဆိုေတာ့ သံုးစြဲမယ့္ လင္သား၊ သားသမီးကလည္းမရွိ၊ ကပ္ေစးကလည္း အလြန္နဲေတာ့ အသက္ (၅ဝ)ေလာက္ ဆိုရင္ဘဲ ေရႊေငြပစၥည္းက ေတာ္ေတာ္ေလး စုမိေနၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြေတြက အဆင္မေျပလို႕ သူ႕ဆီလာၿပီး ေခ်းငွားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေခ်းလို႕မရပါဘူး။ “ပိုက္ဆံမ်ား - - မရွိပါဘူးေတာ္” ဆိုတာ သူ႕လက္သံုးစကား။ အၿမဲတမ္း မရွိေၾကာင္း ေျပာတတ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ အသက္(၆ဝ)ေက်ာ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ လက္ထဲရွိတဲ့ ေရႊေငြေတြဟာ တတိတိနဲ႕ ကုန္ဆံုးလာလိုက္တာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ သူေျပာသလို “ဘာဆို ဘာမွ မရွိေတာ့ဘဲ” ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႕ ကြယ္လြန္သြားရရွာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တတ္သိနားလည္းတဲ့ ေရွးလူႀကီးသူမေတြဟာ “ကိုယ့္မွာ ဘယ္ေလာက္အဆင္မေျပေျပ၊ မရွိစကားေတာ့ မေျပာၾကနဲ႕ ေဟ့” လို႕မွာသြားၾကတာပါ။ မရွိတာကို ရွိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး၊ ႂကြားဖို႕ မဟုတ္ပါ။ မရွိေသးေပမယ့္၊ တညည္းညည္း တညဴညဴ လုပ္မေနဘဲ အနာဂါတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ေနၾကဖို႕ ေျပာတာပါ။

စဥ္းစားစရာ ရွိတာက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေကာင္း/အဆိုး ကိစၥေတြဟာ - တကယ္ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမွာမို႕ အတိတ္နိမိတ္က ေပၚလာတာလား။ အတိတ္နိမိတ္မေကာင္းတာေတြကို ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္မႈေတြေၾကာင့္ မေကာင္းတာေတြျဖစ္လာၾကသလား ဆိုတာေတာ့ အေတာ္ေျပာဖို႕ ခက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တစ္ခုတစ္ခုဟာ “ အညမည” သေဘာ ၊ “ပဌာန္း” သေဘာ နဲ႕ အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူေပးၿပီး အက်ဳိးျပဳ ေနၾကတယ္လို႕သာ ေကာက္ခ်က္ခ်မိ ပါေတာ့တယ္ဗ်ာ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္ၿပီး မိမိရဲ႕အိမ္၊ မိမိရဲ႕ၿမိဳ႕၊ မိမိရဲ႕ ႏိုင္ငံ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ေကာင္းစားၾကရေအာင္ က်က္သေရ မဂၤလာရွိတဲ့ အေျပာအဆို နဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေလးေတြကို ကိုယ္တိုင္လည္းလုပ္၊ မိမိသားသမီး၊ ညီငယ္ ညီမငယ္ေတြ၊ ခင္မင္ရင္းႏွီး တဲ့ မိတ္ေဆြေတြ (အထူးသျဖင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ား) ကိုလည္း စည္းရံုး ေျပာဆို ေပးႏိုင္ၾကမယ္ ဆိုရင္ “အညမည” သေဘာ၊ “ ပဌာန္း” သေဘာအရ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္အေထာက္အကူျဖစ္ၿပီး ေကာင္းျမတ္သာယာ မဂၤလာရွိတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။


ဖတ္ရႈသူအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစကုန္ေသာ္။


ေဒါက္တာတင္ဗိုလ္ဗိုလ္ (ကြန္ပ်ဴေဗဒသုခု)

No comments:

Post a Comment